۳۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های قزوین بستری هستند

رحمانی گفت: مجموع تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند به ۳۳۵ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «جلال رحمانی» در خصوص آخرین وضعیت استان در ابتلا به بیماری کرونا بیان کرد: در 24 ساعت گذشته 55 نفر از هم استانی های ما با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های سطح استان قزوین بستری شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: مجموع تعداد بیماران بستری در استان به 335 نفر رسیده است که از این تعداد 86 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند و 36 نفر از بیماران هم از دستگاه کمک تنفسی استفاده می کنند.

 

وی عنوان کرد: 10 نفر از بیماران کرونایی در انتظار بخش مراقبت های ویژه هستند و در 24 ساعت گذشته پنج نفر از بیماران جان خود را از دست داده اند.

 

رحمانی افزود: ما در شهر قزوین سه مرکز غربالگری کرونا داریم که مردم بیشتر به مرکز شهید بلندیان مراجعه می کنند و از شهروندان خواستاریم که از خدمات مراکز تبریز و مرصاد در مینودر هم استفاده کنند و تجمع در مرکز شهید بلندیان نداشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به اختصاص 20 هزار واکسن آنفلوآنزا به قزوین اظهار کرد: در بحث واکسیناسیون آنفلوآنزا 2 اولویت وجود دارد، در اولویت نخست از طریق مراکز بهداشتی و درمانی به صورت رایگان، این واکسن عرضه می شود که کادر درمان، بیماران خاص، بیمارانی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، بیماران جانباز و ایثارگر، سالمندانی که در مراکز نگهداری هستند و مادران باردار در این اولویت قرار دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطر نشان کرد: همکاران ما در مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های سلامت با افراد مذکور در اولویت نخست تماس گرفته و به این افراد وقت داده می شود تا نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

 

وی یادآور شد: در یادور یدر مرحله دوم، واکسن آنفلوآنزا از طریق سازمان غذا و دارو بین داروخانه ها توزیع می شود که بیماران دیابتی عارضه دار، بیماران ضایعه نخاعی و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی هم در این مرحله می توانند با داشتن نسخه واکسن دریافت کنند.

کد خبر 977910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha