پس لرزه های مراوه تپه ادامه دارد/ آخرین جزئیات مناطق زلزله زده رامیان و مراوه تپه

قادری گفت: پس لرزه های شهرستان مراوه تپه همچنان ادامه دارد و تا روز گذشته ۱۵ مورد پس لرزه به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدرضا قادری» صبح امروز(چهارشنبه 9 مهر) در شورای اطلاع رسانی کرونای استان گلستان اظهار کرد: بر اثر زلزله در شهرستان رامیان 250 واحد خسارت دید که 41 واحد آن تعمیری و 135 واحد نیز احداثی بود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: همچنین زلزله مراوه تپه نیز به 250 واحد خسارت وارد کرده است که از این میزان 115 واحد نیاز به احداث دارد.

 

قادری با بیان اینکه فرآیند خسارت ها را به ستاد بحران کشور اعلام کردیم، بیان کرد:  در وزارت کشور باید برای جبران خسارت ها از هیئت دولت مصوبه گرفته شود و ممکن است این مهم زمانبر باشد اما برای کمک به مردم زلزله زده از همان روز نخست وارد عمل شدیم.

 

وی گفت: هماهنگی هایی در سطح استان اتفاق افتاد و در کشور پس از 36 ساعت در رامیان کلنگ نخستین واحد احداثی بر زمین خورد و مراحل سفت کاری آن به اتمام رسیده است و تا روزهای آینده این واحد به بهره برداری می رسد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه در شهرستان رامیان روستای «قورچای» و «ویرو» براثر زلزله بیشترین خسارت دید، تأکید کرد: همچنین در بحث آواربرداری بنیاد مسکن همراهی خوبی در مناطق زلزله زده داشته است.

 

قادری تصریح کرد: در شهرستان مراوه تپه نیز در 26 ساعت کلنگ نخستین واحد تخریب شده براثر زلزله به زمین خورد و فونداسیون ساختمان چند روز پس از آن تکمیل شده است.

 

وی با بیان اینکه پس لرزه های شهرستان مراوه تپه همچنان ادامه دارد و تا روز گذشته  15 مورد پس لرزه در این شهرستان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: مطالعاتی در این بخش در حال انجام است و باید آمادگی خود را در این خصوص افزایش دهیم.

کد خبر 978016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha