تبیین سیره و اهداف شهدا یک وظیفه ملی است

کریمی گفت: تبیین سیره و اهداف والای شهدا و رزمندگان یک وظیفه ملی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علی اکبر کریمی» به مناسبت سالروز برگزاری باشکوه کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت:گرامیداشت یاد و خاطره شهدا امری ضروری است چرا که آرامش و امنیت امروز جامعه ما مرهون رشادت های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا افزود: کنگره ملی امام و شهدا اقدامی ارزشمند در راستای حفظ، حراست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورا است باید همواره در جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوان تبیین شود، خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای که از جان خود برای استقلال، امینت، آزادی و پویایی این مرز و بوم گذشتند در هر زمانی لازم و ضروری است و هیچ گاه تعطیل نمی شود.

 

این مقام مسئول حفظ و حراست از کشور و ارزش های انقلاب اسلامی را کاری بزرگ و ارزشمند دانشت و بیان کرد: ترویج سبک زندگی و سیره این بزرگ مردان امری ضروری است و هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای این مهم و آشنایی هر چه بیشتر نسل های جدید انقلاب با این دلیر مردان است.

 

کریمی خاطر نشان کرد: نسل جوان و نوجوان باید به مطالعه سیره و منش شهدا بپردازند و کارها و اندیشه های آنها را که سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ولایتمداری را یکی از مهمترین ویژگی های شهدا دانست و بیان کرد: شهدا با تبعیت از ولایت گام در این مسیر ارزشمند نهادند و امروز جوانان ایران اسلامی نیز باید با تاسی از رزمندگان و شهدا پیرو خط ولایت باشند.

 

کریمی با تاکید بر اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا ، تبیین اهداف و سیره آنها و ادامه مسیر انقلاب یک وظیفه ملی است، بیان کرد: برگزاری کنگره ها، یادواره ها و مجالس شهدا می تواند بسیار در این راستا تاثیر گذار باشد.

 

وی همچنین به برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و بازخوردهای مثبتی که این کنگره داشت اشاره کرد و گفت: این کنگره یک اتفاق بزرگ بود و گام بسیار موثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشت.

 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه طی یک سال گذشته در قالب کنگره شهدای استان مرکزی فعالیت های بسیار اثربخشی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز تاکید فراوانی بر ادامه مسیر کنگره دارند و باید این راه با قوت و قدرت بیشتری ادامه یابد.

 

کد خبر 978127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha