آغاز طرح تکریم شهدا با تجلیل از شهید کانون امام زمان(ع)/آران و بیدگل ۶۸ شهید هنرمند تقدیم نظام کرده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اینکه این شهرستان مفتخر به ۶۸ شهید هنرمند است، گفت: این شهدا در رشته های نقاشی، خوشنویسی، تئاتر، تعزیه، نمایش نامه نویسی، صنایع دستی ، نویسندگی و شاعری فعالیت می کردند.

«سعید ضابطی» در حاشیه آیین تجلیل از هنرمند شهید ابوالفضل عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: این برنامه همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در راستای طرح «سه شنبه های تکریم» آغاز شد و در قالب این طرح، مسؤولان کانون های فرهنگی مساجد به منظور قدردانی از مقام شامخ شهدا از خانواده این عزیزان قدردانی می کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) در طول سال به صورت خودجوش فعالیت های متنوع فرهنگی هنری در حوزه ایثار و شهادت اجرا می کند، لذا طرح تکریم شهدا در شهرستان آران و بیدگل به منظور پاسداشت یاد و نام و هنر شهدا با تجلیل از شهید ابوالفضل عباسی آغاز شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه شهدا نظرکرده الهی هستند اظهار امیدواری کرد:  اجرای این برنامه ها جدای از انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دفاع مقدس و ماندگاری یاد و نام شهدا، باعث ترویج و انتقال اخلاق و روحیات فردی، اجتماعی، خانوادگی و ویژگی های شخصیتی این شهدا شود.

 

ضابطی با اشاره به اینکه این شهرستان مفتخر به ۶۸ شهید هنرمند است، افزود: این شهدا در رشته های نقاشی، خوشنویسی، تئاتر، تعزیه، نمایش نامه نویسی، صنایع دستی ، نویسندگی و شاعری فعالیت می کردند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران وبیدگل خاطرنشان کرد: شهید هنرمند ابوالفضل عباسی در عرصه نمایش نامه نویسی و شعر و ادب با استفاده از ابزار هنر در ترویج معارف دینی تلاش داشت و به نوعی پایه گذار جلسات قرآن و هنر نمایش و تئاتر محله عباس آباد این شهرستان بود.

 

ضابطی بیان داشت: این شهید والامقام با نویسندگی و کارگردانی، نمایش های متعددی را به کمک بچه های مسجد امام زمان(عج) روی صحنه برد ولی شوق حضور در جبهه های جنگ باعث شد که در جوانی به عنوان نیروی بسیجی در صحنه های مبارزه در کردستان حضور یابد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: این شهید بزرگوار  با خود عهد کرده بود تا پایان جنگ و پیروزی صحنه مبارزه را ترک نکند که در سال ۱۳۶۵در سن ۱۹ سالگی در عملیات کربلای ۴ به فیض والای شهادت نائل شد.

 

ضابطی افزود: وصیت نامه این شهید سرلوحه فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) است.

 

همزمان با گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس، آئین تجلیل از شهید هنرمند ابوالفضل عباسی یکی از شهدای موسس کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) عباس آباد به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل و کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) عباس آباد، با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشدار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده  شهید عباسی و اعضای کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 978154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha