تعطیلات مهمترین نگرانی در خصوص شیوع کرونا است

جان بابایی گفت: تجربه چند ماه گذشته ثابت کرده که هر زمان که تعطیلاتی در کشور داشتیم و مردم رعایت نکرده‌اند چند هفته بعد از آن با پیک شدید بیماری مواجه شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «قاسم جان بابایی» شامگاه (چهارشنبه ۹ مهر) در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا استان چهارمحال و بختیاری که در سالن جلسات رحمتیه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: تعطیلات نوروز، تعطیلات ماه رمضان و ماه محرم از جمله این موارد بوده است و بعد از ۱۴ روز از این تعطیلات بیماری افزایش چشمگیری داشته است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از مردم تقاضا می‌شود تا در تعطیلات پیش رو در خانه‌ های خود بمانند و از گسترش شیوع کرونا جلوگیری کنند.

 

جان بابایی، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مرتب دست‌ها را سه گانه مقابله با کرونا اعلام کرد و گفت: هیچ کشوری تاکنون به جز رعایت این موارد نتوانسته در مهار کرونا موفق عمل کند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نشده در روند شیوع، کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس در کجای کار هستیم.

 

جان بابایی با قدردانی از خدمات مدافعان سلامت، تصریح کرد: روحیه بخشی و انرژی بخشی به کادر بهداشت و درمان ضروری است و قدردان این خدمات هستیم.

 

وی همچنین نسبت به حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس ابراز نگرانی کرد و گفت: اینکه ۶۰ درصد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در کلاس درس حاضر می شوند موضوع خطرناکی است.

 

کد خبر 978307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha