وصیت نامه شهید «محمد حسین گبلو» برای اعضای کانون شهدای ایران آباد روایت شد

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای روستای ایران آباد گفت: وصیت نامه شهید «محمد حسین گبلو» در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» برای اعضای این کانون روایت و بازخوانی شد.

«عادل محرمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: زندگینامه و وصیت نامه شهید «محمد حسین گبلو» در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» برای اعضای این کانون روایت و بازخوانی شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای روستای ایران آباد تصریح کرد: طرح «روح مقاومت» در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل امروز با سیره عملی شهدا در کانون های مساجد با استقبال اعضای کانون اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: دفاع از میهن اسلامی یک افتخار بزرگ برای همه رزمندگان بود و شهدا در راه اسلام جان خود را فدا کردند تا دشمنان اسلام نتوانند افکار شیطانی و پلید خود را در منطقه اجرایی کنند.

 

محرمی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس بخشی از تاریخ پر افتخار در ایران اسلامی که توانست قدرت ایمان معنوی ملت ایران را به جهانیان نشان دهد و برای همیشه توطئه ها و فتنه های دشمنان را خاموش کند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای روستای ایران آباد افزود: این برنامه فرهنگی طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست در این کانون اجرایی شد.

 

شهید محمد حسین گبلو در تاریخ یکم مرداد ماه 1342 در روستای ایران آباد متولد شد و پس از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در جبهه های حق علیه باطل حاضر شد و در تاریخ 7 مردادماه 1362 در منطقه حاج عمران به فیض شهادت نائل گشت.

 

از ویژگی های اخلاقی این شهید گفته می شود؛ محمد حسین دل بسته اهل بیت (علیهم السلام) بود و هر جا فرصتی دست می داد به پا بوسی آقا امام رضا (علیه السلام) می رفت و چه بسا از مشهد برای دوستان و نزدیکانش هدایایی متبرک می کرد که اکنون نیز محض یادگاری نگهداری می شوند.

کد خبر 978377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha