ساخت سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور/ طرح مجلس برای بیمه واحدهای مسکونی روستایی

رضایی گفت: سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می شود و نیاز است که این میزان به دو برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا رضایی» صبح امروز(پنجشنبه 10 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه حوادث را در کشور تجربه کردیم و لازم است برای بافت های روستایی و حاشیه شهر که نزدیک به 20 میلیون نفر جمعیت در این مناطق زندگی می کنند تدبیری اندیشیده شود.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون بودجه و ستاد بازآفرینی شهری مصوبه هایی در این خصوص داشتیم و تأکید کردیم که هر سال حداقل 270 محله توسط وزارت راه و شهرسازی و دولت احیاء شود که امیدواریم با این اقدام در طی 10 سال بتوانیم 80 درصد بافت های فرسوده را احیاء کنیم.

 

وی با بیان اینکه سالانه نیز 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور در حال نوسازی و بازسازی است، افزود: با وجود همه تلاش ها تقریباً 50 درصد از واحدهای مسکونی روستایی بازسازی شده است و در مجلس طرح دوفوریتی داریم تا بتوانیم شرایط مقاوم سازی واحدهای روستایی را در کشور افزایش دهیم.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه 500 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می شود که ساخت 300 هزار واحد توسط بخش خصوصی انجام  می شود و باید این میزان به دو برابر افزایش پیدا کند و بتوانیم سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور بسازیم.

 

رضایی بیان کرد: امیدوارم در مناطق روستایی با تسهیلات دولت و کمک های بلاعوض مقاوم سازی 20 هزار واحد مسکونی به 400 هزار برسد و بتوانیم در یک فرصت کوتاهی واحدهای مسکونی را بازسازی و نوسازی کنیم تا روستائیان هنگام حوادث آسیب کمتری ببیند.

 

وی گفت: در خصوص بیمه روستایی نیز طرحی ارائه شده است تا همه واحدهای مسکونی روستایی بیمه شود و در زمان بحران نیز جبران خسارت برای این واحدها در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 978430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha