برنامه‌های گرامیداشت هفته کودک مجازی برگزار می‌شود

حمیدی گفت: به لحاظ شرایط کرونایی و وضعیت استان خراسان جنوبی برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ به شکل مجازی برگزار می‌شود.

«طاهره حمیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از امروز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» آغاز می شود، گفت: این برنامه ها با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا ۱۷ مهرماه ادامه می یابد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: بدلیل همزمانی هفته کودک با ایام ماه صفر و اربعین حسینی برنامه‌های کانون استان رنگ و بوی عاشورایی به خود گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه به لحاظ شرایط کرونایی و وضعیت پرخطر استان تمامی برنامه‌های ویژه هفته کودک با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود: باز نشر فیلم‌ها، نمایش‌ها و پویانمایی کانون از طریق سایت کانون به آدرسKPF.ir، ارایه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در فضای مجازی، حضور در سامانه سامد ۱۱۱ و پاسخ گویی به سوالات مردم استان و نصب تعدادی از آثار نقاشی کودکان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

 

حمیدی با بیان اینکه برگزاری بیش از ۳۰ کارگاه تخصصی برخط (آنلاین) ویژه فصل پاییز پیش بینی شده است، ادامه داد: افتتاح سایت فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir  و ارایه تخفیف ۲۵ درصدی به خریداران در طول هفته ملی کودک و افتتاح اولین انجمن محیط زیست و موزه حیات وحش استان در مرکز شماره ۲ بیرجند با مشارکت اداره کل محیط زیست استان از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از افتتاح دومین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: همچنین دو آسمان نمای دیجیتال در شهرهای طبس و بیرجند با اعتباری بالغ بر  هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طول هفته ملی کودک به بهره برداری می رسد.

 


وی با بیان اینکه هفته ملی کودک و ۱۶ مهر به‌ عنوان روز جهانی کودک سال‌هاست در ایران از سوی دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کودک و نوجوان و با محوریت کانون مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: این رویداد  فرصتی برای تاکید بر اهمیت  کودکان و خواسته‌های‌شان است چرا که آن‌ها تصویر روشنی از آینده جهان‌اند و نادیده گرفتن کودکان یعنی نادیده انگاشتن آینده کشور.
 

 

حمیدی بیان کرد: سایت‌ها و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی نیز در این روزها با هشتگ #بچه‌های_اربعین تلاش می‌کنند مطالب جالب، جذاب و موردنیاز بچه‌ها را تولید و تامین کرده و فیلم‌ها و لینک‌های مناسب کودکان را منتشر یا بازنشر و از ظرفیت پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد جذابیت و آموزش کودکان در این روزها استفاده ‌کنند.

 

 

کد خبر 978433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha