تحلیل وضعیت نهایی بیماری کرونا در استان ظرف سه روز آینده باید ارائه شود

استاندار خراسان شمالی مدیران دستگاه های اجرایی را موظف کرد با بررسی کامل وضعیت شیوع کرونا در بخش های مختلف تا سه روز آینده تحلیل نهایی این بررسی را اعلام کنند تا تصمیمات قطعی برای مدیریت این بیماری اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی امروز پنج شنبه (10 مهرماه) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا پس از استماع گزارش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت استان در موضوع شیوع کرونا با بیان اینکه پایه آماری ارائه شده در این گزارش ضعیف است، اظهارداشت: این گزارش باید با همکاری همه دستگاه های مرتبط  آماده می شد تا می توانستیم به آمار اکتفا کرده و تصمیم درست بگیریم.

 

وی با بیان اینکه ما باید خود را در وضعیت بحرانی قلمداد کرده و زودتر تصمیم سازی کنیم، از عدم همکاری دستگاه های اجرایی با علوم پزشکی استان در تحلیل وضعیت بیماری کرونا انتقاد کرد و گفت: باید از امروز ظرف سه روز کاری با برگزاری جلسات ضرب الاجلی با حضور فرمانداران، بخشداران، مدیران مربوطه و دانشگاه علوم پزشکی، داشته ها و یافته های مرتبط با این بیماری جمع بندی شده و روز یک شنبه آتی تحلیل نهایی ارائه شود.

 

شجاعی تأکید کرد: در این بررسی باید وضعیت تمام شهرها و روستاها و اماکن عمومی و مراکز خرید و تمام آنچه که مردم بیشتر با آن ارتباط دارند، سنجیده و ارزیابی شود تا ما بهتر بتوانیم نسبت به تصمیمات بعدی دقیق تر عمل کنیم.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه برای مدیریت بهتر این بیماری باید از خودمان شروع کنیم، ادامه داد: در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات در هفته اول فرصت داده می شود و اگر پرسنل رعایت نکردند به واحد تخلفات اداری معرفی می شوند و در صورت تکرار حتی مدیر اداره هم به واحد تخلفات اداری معرفی خواهد شد و در مرحله بعد باید به مردم اطلاع رسانی شود که هیچ گونه خدماتی به مراجعه کنندگانی که توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند، داده نمی شود.

 

شجاعی، خطاب به رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص مدیریت واکسن آنفولانزا که در اختیار استان قرار گرفته هم تأکید کرد: تا 48 ساعت آینده آمار افرادی که باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند با آمار کشوری مقایسه کنید تا در صورت عدم تطبیق، به مرکز اعلام شود و حق استان ضایع نشود.

 


«سید احمد هاشمی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم از وصول پنج هزار دوز واکسن آنفلوآنزا خبر داد که قرار است در اختیار کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، مادران باردار و زندانیان قرار بگیرد و بیان کرد: البته برای جانبازان هم این واکسن پیش بینی شده که قرار است در مراحل بعد وارد استان شود.

 

«افشین دلشاد» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم با بیان اینکه میانگین موارد ابتلا به کرونا در سه شهرستان شیروان، بجنورد و جاجرم از معدل خراسان شمالی بالاتر است، افزود: در حال حاضر میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا در استان 51 سال و میانگین سنی مرگ و میر ناشی از این ویروس 65 سال است.

 

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان هایی است که موج سوم بیماری کرونا هنوز در آن شکل نگرفته است، اظهارکرد: تحلیل آمار نشان می دهد هر جا تراکم جمعیتی و تماس های اجتماعی بالاتر باشد میزان ابتلا هم افزایش می یابد.

 

دلشاد تصریح کرد: هیچ فرمول و راهکاری جز رعایت پروتکل های بهداشتی برای مدیریت بیماری کرونا وجود ندارد و با توجه به فصل پاییز، امکان اپیدمی بیماری در شهرستان هایی که در موج های اول و دوم میزان ابتلای کمتر داشته اند، بیشتر خواهد شد.

 

«علی ذوالفقاری» مسئول کمیته بازرسی ستاد مدیریت کرونا خراسان شمالی هم با بیان اینکه 75 درصد مردم استان از ماسک استفاده کرده و 25 درصد دیگر از ماسک استفاده نمی کنند، گفت: بیشترین درصد استفاده از ماسک در شهرستان بجنورد و کمترین میزان استفاده در شهرستان راز و جرگلان است.

 

 

 

کد خبر 978445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha