تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای احیای مناطق بافت فرسوده آبادان

محفوظی از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای احیا، بهسازی و نوسازی مناطق با بافت فرسوده آبادان خبر داد و گفت: مناطق مورد نظر در این طرح شناسایی شده‌اند و قرار است تا پایان سال انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید مجتبی محفوظی» ظهر امروز (پنج‌شنبه 10 مهر) در آئین کلنگ‌زنی پروژه ساحل‌سازی رودخانه بین‌المللی اروند اظهار کرد: در سفری که ریاست مجلس به آبادان و استان خوزستان داشت اعلام کردم 110 کیلومتر خاکریز و دژ خاکی از نهر خیّن خرمشهر تا شمال خلیج همیشه فارس زانو بر روی گردن این دو شهر مقاوم و استوار گذاشته است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از گذشت 40 سال از دفاع مقدس هیچ اقدامی در خصوص حذف این دژ خاکی صورت نگرفته است افزود: حذف این دژ خاکی دیگر توجیهی ندارد چرا که وجود آن در این نقطه به معنای آن است که قسمت عظیم و بزرگی از خاک میهن مان را در اختیار حریف قرار داده‌ایم.

 

وی از تاکید شورای امنیت ملی در خصوص برداشتن این دژ خاکی خبر داد و ابراز کرد: طرح ساحل‌سازی رودخانه اروند پروژه عظیمی است که امیدواریم این پروژه در فاز اول این پروژه که به طول 500 متر است در مدت یک سال به پایان برسد و شاهد آغاز به کار فازهای بعدی آن باشیم.

 

محفوظی همچنین از اختصاص 10 هزار میلیارد ریال برای احیا، بهسازی و نوسازی مناطق با بافت فرسوده آبادان خبر داد و تصریح کرد: در شهرستان آبادان مناطقی اعم از سلیچ شرقی و غربی، شطیط، سده، جمشید آباد، میدان طیب، ذوالفقاری و کوی قدس و علوانیه با بافت فرسوده وجود دارد که همه آنها کارشناسی و شناسایی و همچنین بر ضرورت اصلاح و بهسازی این مناطق تاکید شده و خوشبختانه قرار است با اعتبار تخصیص داده شده تا پایان امسال به اتمام برسد.

 

وی یاد آور شد: تا اینجای کار استاندار خوزستان، فرماندار ویژه آبادان و دیگر مدیران و مسئولان کشوری و شهری پای کار آمدند و امیدواریم در این طرح شاهد زیرسازی کامل، آسفالت، جدول بندی، مبلمان شهری، آب و فاضلا وب برق به صورت کامل این مناطق فرسوده آبادان و آبادانی کل شهر باشیم.

 

کد خبر 978522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha