برگزاری ۱۱  هزار دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۳۵۱ دادگاه به صورت ارتباط تصویری و آنلاین در استان برگزار شد، گفت: دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی در این زمینه رتبه اول کشور را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۱۰ مهر) در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: براساس آماری که به ثبت رسیده پرونده های معوقه مربوط  به قبل از تاریخ یکم مهرماه ۹۸ تعداد یک هزار و ۵۶۱ فقره بوده که هم اکنون فقط ۳۸۹ پرونده از آنها باقی مانده که کاهش ۷۵ درصدی را نشان می دهد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: عمدتا پرونده های معوقه مربوط به مواد مخدر است که متهمین پرونده ها یا شناسایی نشده اند یا متواری هستند یا پرونده هایی هستند که نیابت به استان های دیگر داده شده و پاسخی دریافت نشده است.

 

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: در مدت یاد شده در شوراهای حل اختلاف استان ۱۷۴ فقره پرونده معوقه به ثبت رسیده که امروز با کاهش ۸۵ درصدی به ۲۶ پرونده رسیده است.

 

رئیس شورای قضائی استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به اینکه برگزاری دادگاه های آنلاین یکی از راه ها در مسیر تحقق دادرسی الکترونیک نزدیک، گفت: استان خراسان جنوبی در مورد دادگاه های آنلاین، توفیقات بسیار خوبی داشته و تاکنون ۱۱هزار و ۳۵۱ دادگاه آنلاین بدون حضور فیزیکی اصحاب پرونده در محل دادگاه برگزار شده است و رضایتمندی ۹۵درصدی اصحاب پرونده را از آن خود کرده  و  در این بخش دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

 

به گفته وی روزانه به طور متوسط تعداد ۵۰ دادگاه آنلاین در استان برگزار می شود که عمدتا مربوط به داخل استان است همچنین دادگاهای آنلاین با کشورهای هلند، کره جنوبی، آمریکا و آب‌های بین المللی برگزار کرده ایم.

 

رِئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: رضایت‌مندی ارباب رجوع از دستگاه قضایی استان براساس نظرسنجی های به عمل آمده ۸۷ درصد است که در این خصوص نیز از نظر رضایتمندی مراجعان، رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

 

حجت الاسلام حمیدی در خصوص دادرسی الکترونیک تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۳ هزار و ۴۰۵ فقره پرونده در استان رسیدگی شده بدون اینکه حتی یک برگ کاغذ استفاده شود و صفرتا صد رسیدگی ها الکترونیکی ثبت شده است.

 

وی ازطرح نوبت دهی الکترونیکی دراستان خبر داد و گفت : هم اکنون نوبت دهی الکترونیکی در دستگاه قضایی استان فعال شده و آماده بهره برداری است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی  در پایان مشکلات زیر ساختی دادگستری استان را مطرح کرد و خواستار مساعدت رئیس قوه قضاییه شد.

کد خبر 978526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha