طرح هادی در ۳۰۰ روستای گلستان اجرا نشده است

حسینی گفت: طرح هادی در ۳۰۰ روستای استان گلستان آغاز نشده است و نیاز است حمایت های مالی در این بخش اتفاق بیفتد.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: طرح هادی روستایی یکی از وظایفی است که بر عهده بنیاد مسکن نهاده شده است و از سال 66 اجرای طرح هادی روستایی را پیگیری می کنیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه 933 روستا در استان گلستان وجود دارد، ادامه داد: 47 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و میزان جمعیت روستایی استان گلستان 21 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

 

حسینی بیان کرد: یکی از برنامه های بنیاد مسکن برای ارائه خدمت به روستائیان طرح های است و این مهم باعث ماندگاری و عدم مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

 

وی با بیان اینکه 100 درصد روستاهای استان گلستان طرح هادی مصوب دارند، افزود: تهیه طرح حتی برای روستاهای کمتر از 20 خانوار نیز در استان گلستان اجرایی شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: اجرای طرح هادی در 600 روستای استان گلستان را آغاز کردیم و با حمایت شورای برنامه ریزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در 250 روستا فاز یک طرح هادی را به پایان رساندیم.

 

حسینی تاکید کرد: در 300 روستای استان گلستان طرح هادی آغاز نشده است و نیاز است حمایت هایی مالی در این بخش اتفاق بیفتد.

 

وی گفت: پس از سیستان و بلوچستان، استان گلستان بیشترین جمعیت روستایی کشور را به خود اختصاص داده است و امروز در 170 روستا 200 پروژه را افتتاح کردیم که بالغ بر 192 هزار نفر جمعیت از اجرای این پروژه ها بهره مند می شوند و برای اجرای این پروژه ها 22 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان تاکید کرد: سال گذشته 960 پروژه در روستاهای استان گلستان با 104 میلیارد تومان اعتبار از محل تملک استانی، ملی، حوادث و مشارکت دهیاری ها اجرا شده است.

 

کد خبر 978538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha