پیشرفت های آمریکا و کشورهای وابسته از نیروی فکری و نخبگان کشورهای دیگر است

چراغی به پیشرفت های آمریکا و کشورهای وابسته به آنها اشاره کرد و گفت: اینها که خودشان چیزی ندارند، هرچی هست از نیروی فکری و نخبگان کشورهای دیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، این جمعه نیز گام های استوار نمازگزاران با ایمان پاتاوه به سوی مصلی نماز جمعه سرازیر شد و نماز عبادی سیاسی جمعه (11مهر ماه) به امامت حجت الاسلام ابراهیم چراغی، امام جمعه برگزار شد.

 

«ابراهیم چراغی» در ابتدا همه نمازگزاران را به رعایت تقوا و حدود الهی دعوت کرد و به نقل از آیه 53 سوره «حج» گفت: خداوند متعال هدف از خلقت شیطان را در این آیه بیان می کند، چرا خدا شیطان را آفرید، به خاطر این شیطان آفریده شد که القاء کند وسوسه های خودش را تا امتحان شوند، افرادی که بیماری دل دارند و از بس که مرتکب گناه شده اند، سنگدل شده اند و ظالمین همان شقاوت مندان و بدبخت هایی هستند که در شقاوت  و بدبختی از رحمت خدا به دور هستند.

 

امام جمعه پاتاوه اظهار کرد: این آیه نشانگر این است که خدا شیطان را آفرید که سعید و شقی از هم جدا شوند، انسان های خوب و انسان های بد به واسطه شیطان و وسوسه هایش از هم جدا شوند.

 

وی با ذکر این سوال که شیطان چه موقع می تواند انسان را فریب دهد، ادامه داد: خداوند فرموده «وقتی انسان در دلش مرض داشته باشد و یا بر اثر زیادی گناه دلش محکم و سفت شده باشد و قساوت قلب پیدا کرده باشد، شیطان در این انسان اثرگذار و او را فریب می دهد».

 

چراغی با اشاره به ضعف دل، به احوالات صدام ملعون به مستند جنجالی که در فضای مجازی منتشر شده، به معشوقه صدام و تزویج این معشوقه با صدام اشاره کرد و گفت: بعد از شناخت ماهیت این ملعون و بزرگ شدن دخترانش سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل کمکش کردند که از عراق خارج شود و بعد از زندگی صدام را به رشته تحریر در می آورد و در این کتاب اشاره می کند صدام به راحتی اقدام به آدم کشی می کرد و در خانواده با نرمی و ملاطفت رفتار می کرد.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: ما نتیجه می گیریم آدمی که قصی القلب است این گونه آدم می کشد و وجدان هم ندارد و به اندازه ای مرتکب گناه شده که معنی انسانیت را نمی فهمد.

 

وی در ادامه، با تبریک 13 مهر، روز نیروی انتظامی، از تلاش های شبانه روزی این نیرو در جلوگیری از جرم، جنایت و بزه های اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در بخش دیگری از خطبه ها به مناظره تلویزیونی بین سران کشور آمریکا برای تصاحب پست ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: یکی از بارزترین و آشکار ترین نشانه های سلطه جویی و بی احترامی به حقوق دیگران بود که با به تصویر کشیده شدن این مناظره، طرفدارانی که در داخل کشور این سلطه جوها دارند باید بدانند که باید دست از حمایت این ملعون ها بردارند، هنوز افرادی در داخل کشور هستند تا اسمی از آمریکا به میان می آید، آب از لب و لوچه آنها سرازیر می شود.

 

چراغی یادآور شد: اینها فکر می کنند که آمریکا آن کشور آرمانی و رویایی بوده که برای آنها قرار است نمودار شود و به آرزوهایشان برساند، ولی نمی دانند که این کشور (آمریکا) جز حیوانیت، درندگی، سبوعیت و سلطه جویی هیچ چیزی را به دنبال خود و به همراه خود ندارد.

 

وی تصریح کرد: در این مناظره بی احترامی هایی سران به هم کردند، حقوق یکدیگر را رعایت نمی کردند، یعنی یک ساعت و نیم این دو کاندید ریاست جمهوری با هم حرف زدند ولی یک حرف خوب نداشتند.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: در یک مناظره رسمی که تمام دنیا مشغول تماشای آن هستند، مایه خجالت و آبرو ریزی است اگر کسی بخواهد از آنها تبعیت کند و اینها را الگوی خود قرار دهد.

 

چراغی گفت: اینها که خودشان چیزی ندارند هرچی هست از نیروی فکری و نخبگان کشورهای دیگر است.

 

وی با بیان اینکه اینها دزدی علمی کردند تا به اینجا رسیدند، گفت: جوانان ما باید این مسائل را بدانند که 200 یا 300 سال پیش علم دست مسلمانان بود و علمی در دست آمریکایی ها نبود.

کد خبر 978670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha