طرح «احسان قرآن» ویژه اربعین در خراسان جنوبی اجرا می شود

حجت الاسلام سبزه کار گفت: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی طرح «احسان قرآن» در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اجرا می شود.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اجرای طرح ملی احسان قرآن در کانون‌‌های مساجد استان، گفت: این طرح یکی از برنامه های قرآنی ویژه اربعین حسینی است که به صورت ملی و با عنوان محوری «الحسین سفینة النجاة» از هفتم مهر مصادف با ۱۰ ماه صفر آغاز و تا ۱۷ مهرماه مقارن با ۲۰ صفر ادامه می یابد.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح «احسان قرآن» از طریق سامانه بچه‌های مسجد اجرا می‌شود، افزود: این طرح شامل تلاوت قرآن دربردارنده حزب‌خوانی قرآن است که ثواب تلاوت آن به ارواح شهدا و اسرای کربلا اهدا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه  در این طرح قرآنی از خدمات و رشادت های سرداران مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نیز تکریم خواهد شد، ادامه داد: مراسم احسان قرآن با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور نمازگزاران پس از اقامه نمازهای یومیه به ویژه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار با بیان اینکه ۶۷۳ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در قالب این طرح، حزب توسط اعضای کانون انتخاب شده و پس از اجرا، گزارش‌های آن در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی اینترنتی «https://bachehyemasjed.ir» ثبت می شود.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی یادآور شد: تلاوت قرآن (طرح احسان قرآن کریم) ویژه اربعین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء مسجد محمد رسول الله (ص) و همچنین مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرستان بیرجند با حضور قاریان استانی و کشوری همراه با مراسم عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار شد و در سطح کانون های دیگر سطح استان نیز در حال برگزاری است.

 

کد خبر 978695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha