«مخمصه»، نمایش مخمصه انسان گرفتار در قرنطینه

«مخمصه» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشیخط است که با زبان هنر به بحران کرونا و مشکلاتی که این ویروس برای انسان بوجود آورده است می پردازد .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشیخط با عنوان «مخمصه» از روز جمعه ۱۱ مهر در گالری شلمان افتتاح شد و تا ۱۶ مهر ادامه دارد . «مخمصه»،  در واقع نمایش آثار هنری است که انسان گرفتار در قرنطینه با آن مواجه است.

«علی مزارعی» در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است:«انسان موجودی گشوده به جهان است، به این گشودگی رسیدن یعنی فاصله گرفتن از مرتبه حیوانی و ابن فاصله‌گیری را انسان به مدد قوه روحی انجام می‌دهد و اینجاست که «فعل تعقل» (توانمندی انسان در موضوع قرار دادن شناسایی عالم) معنا پیدا می‌کند. (آسیا در برابر غرب، ص 227)

 

بحران کرونا، حس نگرانی و تسلط بر آن، انسان را در مخمصه‌ای انداخت که پیوسته بکوشید تا خود را از این مخمصه بیرون کشیده و بر آن چیره شود. غلبه و قرنطینه یا همزیستی و سازگاری؟ پس به ناگزیر می‌بایست خود را در معرض رنج، زحمت، گرفتاری قرارگرفته تا شاید با تابش خورشید امید، راه تسلط بر تیرگی مخمصه این دوران نمایان شود.

اینک با همه نا ملایمتی‌ها، ناکارآمدی‌های قرن، تنهایی و ترس از مغلوب شدن در قالبی گاه پنهان و گاه آشکار؛ زندگی انسان امروزی را وارد مخمصه کرده است. شاید خالی از لطف نباشد که برای محک­زدن خویش، آن را در معرض تضاد و مشکلات قرار دهیم تا بدین گونه الماس پنهان وجود آدمی، در پس هنر خلق کردن دوچندان گردد.»

 

 

نمایشگاه گروهی «مخمصه» 11 تا 16 مهر در گالری شلمان برپاست. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه  می‌توانند به خیابان  میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 مراجعه کنند.

کد خبر 978839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha