نبود مرکز توانبخشی هزینه های زیادی را به بهزیستی تحمیل می کرد

مدیر بهزیستی شهرستان فاروج گفت: محرومیت شهرستان از وجود مرکز توانبخشی، هزینه های زیادی را به دستگاه های حمایتی همچون بهزیستی و حتی غیر مددجویان تحمیل می کرد

«مریم وافری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: 80 درصد مددجویان حوزه توانبخشی شهرستان ساکن در روستاها هستند که خدمات توانبخشی و کاردرمانی از نیازهای ضروری آنان است.

 

مدیر بهزیستی شهرستان فاروج با اشاره به اینکه برای کمک به این مددجویان یاری برگ ارائه می شد تا از مراکز توانبخشی شهرستان های مجاور استفاده کنند، افزود: هزینه های بالای رفت و آمد مانع از استفاده از این خدمات به ویژه برای مددجویان روستایی می شد.

 

وی گفت: استفاده نکردن از خدمات توانبخشی، معلولیت خفیف را به شدید تغییر وضعیت می داد و مددجو ناگزیر در نوبت مستمری بگیران قرار می گرفت که هزینه های زیادی از این محل به سازمان بهزیستی تحمیل می شد.

 

وی از آغاز به کار مرکز آموزشی کودکان زیر 14 سال کم‌ توان ذهنی در شهرستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و افزود: این مرکز به دختران و پسران دارای معلولیت ذهنی و جسمی زیر 14 سال با آی کیوی زیر 70 خدمات توانبخشی ارائه می کند.

 

وافری ظرفیت این مرکز را، 50 نفر عنوان کرد و گفت: 60 درصد هزینه های مددجویان بهزیستی در معرفی به این مرکز از سوی سازمان و بقیه با مشارکت خانواده ها پرداخت می شود.

 

وی افزود: تاکنون 30 مددجو به این مرکز معرفی شده اند.

 

در شهرستان فاروج یک هزارو 150 نفر از خدمات حوزه توانبخشی بهزیستی استفاده می کنند.

کد خبر 978855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha