احیا رودخانه گوهررود و زرجوب نیازمند اراده ملی است

رمضانپور با بیان اینکه احیا رودخانه گوهررود و زرجوب نیازمند اراده ملی است گفت: این دو رودخانه متعلق به تمام ایران است و در راستای حفظ و حراست آن بیش از پیش باید بکوشیم.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « احمد رمضانپور » امروز(شنبه، ۱۲ مهر) در جلسه ستاد ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در فرمانداری رشت اظهار کرد: شهر رشت دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

 

رییس شورای شهر رشت با اشاره به دو رودخانه گوهررود و زرجوب که از جاذبه‌های گردشگری رشت بودند و امروز تبدیل به معضل شهری شده‌اند گفت: احیا رودخانه‌های گوهررود و زرجوب از دغدغه‌ها و مشکلات زیست‌محیطی شهر رشت است.

 

وی گفت: شهر انزلی و رشت از لحاظ فاضلاب در شرایط بحرانی قرار دارند که جهت ساماندهی این مهم، اعتبارات ویژه‌ای اختصاص یافته است.

 


رمضانپور اذعان کرد: باید اعتبارات اختصاص یافته پیگیری شود و روند اجرایی و هزینه‌کردها مورد توجه و نظارت دقیق قرار گیرد تا نتیجه مطلوبی برای این شهرها داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: حل معضل گوهررود و زرجوب نیازمند اراده قوی استانی و ملی است.

 

رییس شورای شهر رشت به پسماند سراوان رشت اشاره و خاطرنشان ساخت: با تدابیر اندیشده شده و راه‌اندازی کارخانه زباله سوز، پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد کاهش معضل زباله در سراوان رشت باشیم.  


وی با تاکید بر اینکه از همه تجارب در حل معضل این دو رودخانه بهره گرفته می شود تصریح کرد: این دو رودخانه فقط برای رشت و گیلان نیست بلکه متعلق به تمام ایران است چرا که سالانه شاهد ورود ۳۵ میلیون گردشگر در استان هستیم. ‌


رمضانپور با بیان اینکه شهرداری‌ها در برابر رودخانه‌ها هیچ مسئولیتی ندارند خواستار تعامل همه دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی این رودخانه‌ها شد.

کد خبر 978862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha