رفع مشکلات مردم، قاطعانه پیگیری می شود

آخوندی با بیان اینکه حل برخی از مشکلات مردم در شهرستان خوسف طولانی شده است، گفت: رفع مشکلات مردم این شهرستان قاطعانه پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف،«محمدعلی آخوندی»، ظهر امروز (12 مهرماه) در جلسه شورای اسلامی شهرستان با اشاره به آیه 59 سوره عمران «وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ»، اظهار کرد: فلسفه وجودی شوراها به صورت طبیعی تصمیم گیری و واگذاری کار مردم به افراد نخبه یک منطقه است تا مشکلات مردم رفع شود که الزاماتی هم دارد که در قانون باید مد نظر باشد.

 

فرماندار خوسف افزود: شوراها از مابقی مسئولان بیشتر مسئولیت دارند،  این مسئولیت ها هیچ تناسبی با اختیارات شوراها و سطح اعتبارات ندارد.

 

آخوندی با بیان اینکه چندین سال مشکلات در خوسف پابرجاست، گفت: برای رفع مشکلات، پیگیری های زیادی هم انجام شده ولی به دلیل برخی محدودیت ها به سرانجام نرسیده است، لذا رفع مشکلات مردم دنبال خواهد شد.

 

وی وجود برخی مشکلات مردم در شهرستان خوسف را ریشه دار عنوان کرد و گفت: حل برخی مشکلات طولانی شده ولی مهمترین معضل این شهرستان پراکندگی زیاد و شاخص جمعیت است، بنابراین مشکلات بیان شده از سوی شوراهای خوسف دسته بندی  و با پشتوانه شوراها رفع خواهد شد.

 

فرماندار خوسف به مشکلات موجود در حوزه  قنوات، راه ها، شبکه صدا و سیمای شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: این مشکلات به مدیران استانی ارسال و مکاتبه شده و  برای رفع مشکلات جلسات حضوری برگزار خواهد شد.

 

آخوندی با اشاره به مشکلات توزیع  گاز مایع در شهرستان خوسف گفت: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان برای رفع مشکلات سوخت مردم این منطقه قول مساعد داده است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف در حوزه سرمایه گذاری بسیار مستعد است، گفت: برای جذب سرمایه گذار باید ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان خوسف اطلاع رسانی تا توسعه شهرستان محقق شود.

 

فرماندار خوسف با تاکید بر اینکه پیگیری موانع و مشکلات موجود در شهرستان خوسف قاطعانه دنبال می شود، گفت: مشکلات رصد و بررسی و در جلسه بعدی شوراها نتایج اعلام خواهد شد.

 

وی در ادامه به مشکلات گرانی و کمبود نهاده های دامی و کود حیوانی اشاره کرد و گفت: بیشترین اشتغال شهرستان خوسف را بخش کشاورزی و دامداری تشکیل می دهد، به نحوی که اگر دامداری را از منطقه حذف کنیم، اقتصاد مردم منطقه هیچ است لذا نیازهای دامداران و کشاورزان باید فراهم شود.

 

فرماندار خوسف یکی از ارکان هدایت شهر را شوراها، دانست و افزود:  شوراها با تطبیق امکانات باید مشکلات مردم را مطالبه گری کنند و  وظیفه نماینده عالی دولت در شهرستان هم حمایت است.

 

آخوندی در پایان با اشاره به مشکلات  اقتصادی مردم در روستاها، بیان کرد: راهنمایی و آموزش مردم در روستا بر عهده شورا است، لذا شوراها باید کمک کنند تا جمعیت تثبیت شود.

 

 

کد خبر 978864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha