آغاز پلاک گذاری دام های عشایر فارس با هدف مبارزه با قاچاق گوشت قرمز

بهرامی گفت: پلاک کوبی بیش از ۳۱۵ هزار راس دام سبک در استان فارس با هدف جلوگیری از قاچاق دام و مدیریت تامین گوشت قرمز در استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (شنبه 12 مهر) از پلاک کوبی و هویت گذاری دام های سبک در استان خبر داد و به خبرنگاران گفت: پلاک کوبی بیش از 315 هزار راس دام سبک در استان فارس آغاز شده است.

مدیر کل امور عشایر استان فارس افزود: این اقدام با هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پایش تمامی بهره برداران عشایر به هویت گذاری دام عشایر استان در حال انجام است و نقش موثری در جلوگیری از قاچاق دام و مدیریت تامین گوشت قرمز در استان فارس دارد.

وی اضافه کرد: پلاک گذاری دام های سبک استان توسط بیش از 55 اکیپ اتحادیه و شرکت تعاونی عشایری در تمامی شهرستان های استان به انجام می رسد.

بهرامی تصریح کرد: دام های عشایری که مورد پلاک گذاری قرار نگرفته باشند به عنوان دام قاچاق از سوی نیروی انتظامی تلقی خواهند شد و دامداران عشایر باید قبل از کوچ باید دام های خود را پلاک کوبی و هویت گذاری کنند.

وی تاکید کرد: خدمات رسانی نیز به دام های پلاک کوبی شده تعلق می گیرد و پلاک گذاری مزایایی همچون اصلاح نژاد علمی، کنترل بیماری، کاهش تلفات و طراحی مناسب جفت گیری دام را نیز در بر دارد.

کد خبر 978903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha