دهلران دیروز مرز دفاع مقدس و امروز مرز توسعه است

فرماندار دهلران گفت: دیروز دهلران یکی از مرزها و جبهه‌های دفاع مقدس بود و امروز به مرز آبادانی و توسعه تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرماندار دهلران در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت خلبان شهید غلامرضا چاغروند در دهلران، اظهار کرد: استان ایلام با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از آوردگاه‌های دفاع مقدس است که در آن مردم استان مستقیم درگیر جنگ بودند.


«مجید عسگری» افزود: آن روزی که صدام اولین توپ را به سمت خاک ما شلیک کرد، تصور می‌کرد ظرف یک هفته خرمشهر را تصرف می‌کند و فکر نمی‌کرد دفاع ملت ایران هشت سال طول بکشد.

 

وی تصریح کرد: زمانی که پشت دروازه‌های خرمشهر متوقف شد واقعیت را دید و ملت ما جانانه در مقابل رژیم بعث که دست نشانده ابرقدرت‌ها برای ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود ایستادگی کرد و دفاع مقدس را با سربلندی و اقتدار رقم زد.


فرماندار یادآور شد: دیروز دهلران یکی از مرزها و جبهه‌های دفاع مقدس بود و امروز به مرز آبادانی و توسعه تبدیل شده است.

 

عسگری به تخصیص اعتبار برای یادمان شهید چاغروند در این شهرستان از محل کمیته برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: امسال نیز یک میلیارد ریال از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای این یادمان اختصاص یافت.

 

حجت‌الاسلام «سید محسن موسوی» امام جمعه دهلران نیز در این آیین با بیان اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود، الان در این جایگاه نبودیم، گفت: د‌ر دوران دفاع مقدس با روحیه جهاد و شهادت و ولایت‌مداری از خود دفاع کردیم و این یادواره‌ها در واقع موجب عهد و پیمان مجدد و مستحکم ما با شهداست.

کد خبر 978970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha