۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه آبرسانی باغستان اختصاص یافت

حلاج مقدم از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه آبرسانی باغستان فردوس خبر داد و گفت: پس از پیگیری متعدد بخشی از عملیات اجرایی شروع شده و مابقی در حال دریافت مجوزهای لازم است.

«حمید حلاج مقدم» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی در باغستان فردوس، به اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار از سوی اداه آب و فاضلاب استان اشاره کرد و اظهار داشت: با اصلاح شبکه آبرسانی مقدار زیادی از هدر رفت آب از بین می رود.

 

فرماندار فردوس با بیان این که در باغستان فردوس شاهد هدررفت 52 درصدی آب در شبکه های توزیع هستیم ، تاکید کرد:  همزمان با اصلاح شبکه های آبرسانی حدود 12 ایستگاه برداشت آب جدید نیز در سطح شهر باغستان اضافه می شود و در صورت ورود خیران امکان افزایش این ایستگاه ها وجود دارد.

 

به گفته وی همزمان با این اقدامات بحث تامین آب از راه های مختلف مانند تامین از قنات بلده در صورت همراهی مالکان و یا ایجاد منبع آبی جدید با حفر چاه  دنبال می شود.

 

حلاج مقدم  با بیان این که مراحل اداری و مطالعات برای حفر چاه جدید در حال انجام است، تاکید کرد: یافتن محدوده ای برای حفر چاه که در حریم قنوات نبوده و آب با کیفیت داشته باشد به عنوان منبع آب شرب باغستان در دستور کار قرار دارد.

 

فرماندار فردوس ابراز امیدواری کرد: نحوه تامین آب شرب باغستان پس از انجام مطالعات اولیه مشخص شده و با کمک اداره آب و فاضلاب استان مشکل آب این منطقه مرتفع شود.

 

مصرف ۲ برابری آب در باغستان

فرماندار فردوس با بیان این که اهالی باغستان دو برابر سرانه خانوارهای استان و کشور آب مصرف می کنند، تاکید کرد: آب برای مصارف بهداشتی و شرب بوده و نباید برای دیگر مصارف استفاده شود.

 

به گفته حلاج مقدم  در حال حاضر آب مصرفی باغستان از دو حلقه چاه تامین می شود آب یکی از چاه ها از کیفیت پایینی برخوردار است و در صورت مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب و خروج  چاه بی کیفیت از مدار می توان کیفیت آب مصرفی را در این منطقه 50 درصد افزایش داد.

 

وی بیان داشت: با این اقدام و خروج چاه دوم (بی کیفیت) EC آب از حدود 4300 به 2400 می رسد که در کیفیت آب تاثیر بسزایی داشته و باعث ارتقای کیفی آب می شود.

 

وی با اشاره به کمبود شدید آب شرب با کیفیت در منطقه عشایری کجه و چهنو و محلات عشایری، اظهارداشت: در این مناطق EC آب بالا بوده و به حدود 10 هزار می رسد به همین دلیل آب مورد نیاز این مناطق از طریق آب شیرین کن تامین می شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با اعتبارات ملی اداره کل عشایری بتوان کیفیت آب در مناطق عشایری را مدیریت کرده و آب با کیفیت تحویل عشایر داد.

 

 

 

 

کد خبر 979022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha