هیچ مجوزی برای تردد زائران به عراق صادر نشده/ مردم به شایعات توجه نکنند

شریعتی با تاکید بر بسته بودن تمامی مرزها به عراق گفت: هیچ زائری اجازه تردد ندارد و مردم نباید به شایعات توجه کنند و حتی اگر عراق هم مجوز ورود زائران را صادر کند، ایران با توجه به وضعیت نگران‌کننده بیماری در عراق اجازه تردد به این کشور را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (شنبه 12 مهر) در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در استان‌های مختلف کشور شرایط بیماری رو به افزایش است و خوزستان هم از این امر مستثنی نیست و در شرایط قرمز قرار داریم.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: شیب افزایش بیماری در خوزستان نسبت به استان‌های دیگر ملایم‌تر است ولی در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است در هفته‌های آتی شاهد شیب تند بیماری در این استان هم باشیم.

 

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شستن دست‌ها با مواد ضدعفونی‌کننده، الکل و مایعات دستشویی را در پیشگیری از بیماری کرونا مؤثر دانست و افزود: مسئولان ادارات، فرمانداران و ائمه جمعه باید اهتمام ورزند و سایرین را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنند.

 

شریعتی با بیان اینکه بنا شده فرمانداران مجددا اکیپ‌های بازرسی را راه‌اندازی و با جدیت مراتب بهداشتی را در سطح شهرها رصد کنند ادامه داد: متاسفانه از اول مهر تاکنون آمار بازدیدها کاهش یافته و نشان از این دارد که توجهات کم شده و وقتی مسئولان کم‌توجهی کنند مردم هم نکات بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان به لحاظ استفاده از ماسک جزء پنج استان اول کشور است ولی طی یک ماه گذشته با کاهش چشم‌گیری در این زمینه مواجه بودیم تصریح کرد: باید مجددا به شرایط قبلی بازگردیم و مردم را به استفاده از ماسک، عدم شرکت در تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب و اجبار کنیم.

 

استاندار خوزستان از تعطیلی نماز جمعه در مناطق قرمز خبر داد و ابراز کرد: در رابطه با نماز جماعت سازمان تبلیغات اعلام کرده که نماز را با تعداد افراد کمی برگزار کنند که بنا شده دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را بررسی و تا هفته آینده اعلام کند که آیا این کم بودن جمعیت با توجه به افزایش نسبی کرونا، در شیوع بیماری اثربخش است یا خیر که در صورت اثربخشی نماز جماعت هم باید تعطیل شود و اگر نباشد به علت علاقه و فرهنگ مذهبی جامعه برپا خواهد شد.

 

وی با تاکید بر بسته بودن مرزهای شلمچه و چذابه عنوان کرد: همه مرزها بسته است و به هیچ زائری اجازه تردد داده نمی‌شود؛ مردم به شایعات توجه نکنند چرا که هیچ مجوزی صادر نشده و ستاد ملی کرونا بنا دارد اگر حتی کشور عراق هم مجوز ورود زائران را بدهد ولی ایران مجوز خروج را صادر نمی‌کند.

 

شریعتی یاد آور شد: وضعیت بیماری در عراق به مراتب از ایران نگران‌کننده‌تر است و به همین دلیل برای حفظ جان و سلامت مسلمانان و هم‌وطنان عزیز، ما موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم و به همین دلیل اجازه عبور به هیچ زائری داده نمی‌شود.

 

کد خبر 979060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha