امر به معروف و نهی از منکر عامل نجات بخش جوامع از نا هنجاری ها است

حجت الاسلام اکبری، در زمینه گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گفت: گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می تواند جامعه را از نا هنجاری ها نجات داده و تبدیل به جامعه سالم کند .

حجت الاسلام اله رضا اکبری امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی وجود امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ضروری دانست و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: زمانی که منکر در جامعه گسترش پیدا می کند اگر آحاد جامعه نسبت به آن واکنش نشان دهند و نهی از منکر کنند؛ آن ناهنجاری از بین رفته و آن جامعه سالم می ماند حال اگر تذکر ندهند همان عامل (خطا ی) در حال گسترش در جامعه می تواند سرنوشت آن جامعه را به سمت هلاکت و تباهی پیش ببرد.

 

وی با اشاره به مثال هایی در این زمینه افزود: بی حجابی ، گران فروشی ، کم فروشی، ربا ، سرقت ، حیف و میل بیت المال ، انجام ندادن وظایف اداری ونمونه هایی از این ناهنجاری ها هستند که با تذکر لسانی ( امر به معروف و نهی از منکر) که همواره معجزه می کند می شود جامعه را از این ناهنجاری ها پاک کرد.

 

امام چمعه سنقر و کلیایی خاطر نشان کرد: در فرهنگ اسلام امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات است و وظیفه  همگانی بوده یعنی اگر مردم به انجام معروف و ترک منکر متعهد باشند قطعا جامعه اصلاح خواهد شد.

 

حجت الاسلام اکبری به تعبیری از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در فرهنگ دینی جامعه  اسلامی تشبیه شده به ساکنین یک کشتی که زندگی و سرنوشت آنها به یکدیگر گره خورده ،اگر یکی از ساکنین کشتی بخواهد کشتی را سوراخ کند با این توجیح که این قسمت در اختیار آن فرد بوده و اختیارش را دارد اگر بقیه ساکنین دست او را گرفتن و او را از این کار منصرف کردن هم آن فرد نجات پیدا می کند و هم بقیه ساکنین کشتی . و اگر او را به حال خود رها کنند و بگذارند او کشتی را سوراخ کند آب از همان قسمت به درون کشتی نفوذ پیدا می کند هم آن فرد هم بقیه ی ساکنین کشتی غرق خواهند شد.

کد خبر 979111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha