تزریق به  موقع اعتبارات  راهگشای مشکلات پروژه های نفت و گاز منطقه است

فرماندار دهلران به سرمایه گذاری های کلان در ان.جی. ال و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: نیاز است صندوق توسعه ملی این پروژه را تامین منابع کند تا زودتر بهره برداری شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « مجید عسگری» در نشست بررسی مسایل و موضوعات نفت و گاز دهلران با حضور رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس و مجمع نمایندگان استان و مدیرعامل نفت و گاز مرکزی ایران، اظهار کرد: دهلران در ۸ میدان نفتی محصور است  و از مناطق نادر کشور با این ظرفیت هاست و همه به تاثیرات نفت در بعد ملی و اقتصاد ملی واقف هستیم اما در دهلران این تاثیرات چندان قابل مشاهده نیست و نیاز به اصلاح سیاست ها در این زمینه است.

 

وی گفت: راه اندازی پالایشگاه دهلران و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی این شهرستان نیازمند اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

 

فرماندار دهلران افزود: ما خواستار توجه به شهرستان در حوزه عمران شهری، شهرک نفتی و اتوبان از محل اعتبارات سرمایه گذاری اجتماعی شرکت ها هستیم.

 

عسگری از رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس خواست به صورت فصلی جلسات کمیسیون انرژی در خصوص بررسی دستاوردهای این سفر تشکیل و نتایج را از طریق نماینده این حوزه به مردم و مسئولان منعکس کنند.

 

وی به ماده 47 قانون و بهره گیری از نیروهای بومی و پیمانکاران بومی در شرکت های فعال منطقه اشاره و افزود: این ظرفیت قانونی در پروژه های شهرستان با پیگیری نمایندگان و مسئولان بیش از پیش اجرایی شود.

 

فرماندار دهلران با تاکید بر اینکه تقویت زیرساخت های استان و شهرستان موجب بهره مندی همه استان از آن ها می شود، افزود: سال گذشته یک میلیون 700هزار زائر از سراسر کشور از جاده های این شهرستان تردد کردند لذا توجه به زیرساخت های جاده ای شهرستان موجب بهره مندی همه کشور از آن هاست.

 

عسگری از نمایندگان محترم و به ویژه اعضای کمیسیون انرژی خواست نمایندگان استان را کمک کنند تا در قانون بودجه 1400شاهد کاهش محرومیت ها از این منطقه باشیم.

 

وی به برخی شائبه ها در خصوص تغییر کار پتروشیمی دهلران هم اشاره و گفت: به همت استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان این موضوع مرتفع و پتروشیمی دهلران بر اساس همان طراحی اولیه فعالیت خود را دنبال می کند.

کد خبر 979184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha