سربازان سودانی هنوز در یمن برای عربستان می‌جنگند

۱۰۱۸ افسر و سرباز ارتش سودانی پس از عبور از کنترل گذرنامه در جنوب جیزان در جنوب غربی غربی ، با قایق وارد عربستان شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، بر اساس گزارش ها صدها نفر از نیروهای سودانی بر خلاف اعلامیه قبلی این کشور آفریقای شمالی مبنی بر کم شدن تعداد پرسنل خود در جنگ خونین عربستان سعودی علیه یمن از طریق خاک عربستان وارد خاک یمن شده اند.

 

پورتال خبری میدل ایستای روز جمعه گزارش داد که 1018 افسر و سرباز ارتش سودانی پس از عبور از کنترل گذرنامه در جنوب جیزان در جنوب غربی غربی ، با قایق وارد عربستان شدند.

 

به گفته یکی از این منابع که خواست نامش فاش نشود ، دو هواپیمای سودانی نیز روز گذشته پرسنل نظامی سودانی را از خارطوم به فرودگاه نجران عربستان منتقل کردند.

 

این منبع با استفاده از نامی که عربستان سعودی به تجاوزات نظامی ویرانگر خود علیه یمن داد ، گفت: هواپیماها افسران و سربازان سودانی را برای شرکت در عملیات جدید عربستان علیه یمن به این کشور آوردند.

 

در دسامبر سال 2019 ، عبدالله حمدوک ، نخست وزیر سودان گفت که تعداد مزدوران سودانی از 15000 نفر به 5000 نفر کاهش یافته است.

 

عربستان سعودی در مارس 2015 با همکاری تعدادی از کشورهای متحد خود ، از جمله امارات و با پشتیبانی تسلیحاتی ایالات متحده و تعدادی دیگر از کشورهای غربی ، جنگ ویرانگری را به رهبری محمد بن سلمان ، علیه همسایه جنوبی خود آغاز کرد.

 

جنگ عربستان سعودی نتوانست به اهداف خود برسد ، اما ده ها هزار یمنی را کشت و خسارات سنگینی به زیرساخت های این کشور وارد کرد و بیمارستان ها ، مدارس و کارخانه ها را ویران کرد.

کد خبر 979188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha