ایجاد هرگونه تجمع و کاروان در ایام اربعین ممنوع است

خادمی گفت: امسال با توجه به وضعیت بیماری کرونا به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی پیاده روی به سمت کربلای معلی نخواهیم داشت و در ایام اربعین مرزهای غربی کشور بسته خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(13 مهر) در جلسه ستاد اربعین با اشاره به محدودیت هایی که امسال به واسطه ویروس کرونا ایجاد شده است، اظهار داشت: تمام فعالیت ها  به نوعی هم در بحث اربعین و عزاداری ها و سایر موارد تحت شعاع تصمیمات ستاد ملی کرونا و مصوبات آن است. 

 

استاندار لرستان افزود:  در ستاد ملی کرونا و ستاد استانی اربعین تصویب شده است که با توجه به وضعیت بیماری کرونا به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایط پیاده روی به سمت کربلا انجام نخواهد شد و امسال در ایام اربعین مرزهای غربی کشور بسته خواهد بود.

 

 وی با اشاره به ممنوعیت ایجاد هرگونه تجمع و کاروان، بیان کرد: نیروی انتظامی مکلف شده است که با ایجاد ممنوعیت و جلوگیری از عبور احتمالی هرگونه کاروان ضمن توجیه ، آنها را قانع کرده تا برگردند. 

 

خادمی در خصوص نوع فعالیت هایی که باید انجام شود با توجه به اعلام آمادگی مواکب و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ابراز کرد:  فعالیت مواکب در قالب جمع‌آوری کمک‌های خیّرانه و مومنانه و ارسال آنها به سمت مناطق محروم و شهرستان‌های مختلف به خصوص حاشیه شهرهاست. 

 

وی  افزود:به مناسبت اربعین حسینی مراسمات  خاصی با هماهنگی ستاد اربعین تدارک دیده شده اما آنچه مهم است رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.  

 

خادمی با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان، گفت: اگر در برگزاری چنین مراسماتی پروتکل های بهداشتی رعایت نشود تبعات بسیار بدی خواهد داشت. وی با بیان اینکه برخی از هیئت‌های مذهبی متاسفانه دستورالعمل های بهداشتی را در ایام و تاسوعا و عاشورا رعایت نکرده بودند،گفت :طبق آمار  و با کمال تاسف یکی دو هفته بعد از مراسمات این موضوع با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا خود را نشان داد.

 

استاندار لرستان  در پایان از مردم لرستان خواست که در این ایام با همکاری و همراهی لازم دعای اربعین را در منازل خود خوانده تا از ابتلای بیشتر مردم به ویروس کرونا جلوگیری بعمل آید. 

کد خبر 979264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha