برگزاری مراسم سوگواری حسینی ویژه ناشنوایان به مناسبت ایام اربعین

حجت الاسلام قرائی گفت: مراسم سوگواری حسینی به مناسبت ایام اربعین حسینی ویژه ناشنوایان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «امین قرائی» ظهر امروز(یکشنبه 13 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سطح گرگان بیش از سه هزار ناشنوا داریم و پس از جلسه ای که با نماینده مدیرکل بهزیستی برگزار شد تصمیم گرفتیم یک مراسم عزاداری ویژه ناشنوایان را در امامزاده عبدالله(علیه السلام) گرگان برگزار کنیم.

 

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه ناحیه یک گرگان ادامه داد: این مراسم با حضور 200 نفر از ناشنوایان گرگان با حضور مدیرکل بهزیستی استان و مسئولان ارشد استانی برگزار شد و این برای نخستین بار بود که چنین مراسمی ویژه ناشنوایان به مناسبت ایام اربعین حسینی در گرگان برگزار شد.

 

حجت الاسلام قرائی بیان کرد: همزمان یکی از طلبه ها سخنرانی انجام می داد یکی از طلبه ها نیز با زبان اشاره تسلط کامل داشت برای ناشنوایان اجرا می کرد و مداحی و سینه زنی نیز برای نخستین بار در نظر گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه این مراسم به مناسبت هفته گرامیداشت ناشنوایان در نظر گرفته شده بود، افزود: در بیشتر مراسم ها ناشنوایان دیده نمی شوند و این آغازی است که چنین مراسمی با حضور ناشنویان و از طریق زبان اشاره برگزار شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان تأکید کرد: این مراسم با همکاری اداره کل بهزیستی استان گلستان و مرکز افق آستان مقدس امامزاده عبدالله(علیه السلام) گرگان برگزار شد.

 

کد خبر 979381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha