افزایش  شهرستان های با وضعیت سفید کرونا در گلستان/ از ابتدای شیوع کرونا ۲۰ هزار گلستانی مبتلا شدند

فاضل گفت: در حال حاضر ۷ شهرستان گلستان در وضعیت سفید قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (یکشنبه 13 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا و تلاش مسئولان استان شرایط پایداری را از نظر میزان شیوع ویروس کرونا در استان شاهد هستیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر هفت شهر استان گلستان در وضعیت سفید کرونا قرار دارند و شهرستان بندرگز پس از  چند ماه از محدوده وضعیت قرمز کرونا خارج شد و در حال حاضر شرایط زرد را تجربه می کند.


  فاضل بیان کرد: در آغاز فصل پاییز قرار داریم و در ماه های آبان و آذر میزان بیماری آنفولانزا در منطقه شیوع پیدا می کند و نگرانی هایی در این بخش وجود دارد.

 

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از استان های کشور در شرایط قرمز و هشدار قرار دارند و موج سوم کرونا در این استان ها آغاز شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه هنوز موج سوم شیوع کرونا در استان اتفاق نیفتاده است، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عدم برگزاری تجمعات و دورهمی ‌های خانوادگی می ‌توانند شیوع ویروس کرونا را کاهش دهیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز داشت: در حال  هفت شهرستان آق قلا، بندر ترکمن، علی آبادکتول، کردکوی، گمیشان، مراوه تپه و مینودشت در شرایط سفید قرار دارند ما بقی شهرستان ها از جمله گرگان و گنبدکاووس در وضعیت زرد  هستند.

 

فاضل از کاهش میزان بار بستری بیماران خبر داد و گفت: تعداد 195 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 61 بیمار در بخش مراقبت های ویژه و 29 بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

 

وی گفت: از ابتدای شیوع ویرس کرونا تاکنون  20 هزار 724 نفر در استان گلستان به کرونا مبتلا شدند.

کد خبر 979449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha