سواد عنصر اصلی ارتقاء کیفیت زندگی و مهمترین عامل دستیابی به توسعه پایدار می باشد

اسدی گفت:دانایی و سواد عنصر اصلی ارتقاء کیفیت زندگی و مهمترین عامل دستیابی به توسعه پایدار می باشد و در این راستا کلیه سازمان ها و نهادها بایستی همکاری های لازم را با آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مصطفی اسدی» امروز(۱۳ مهر) در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست‌های نهضت سواد آموزی از ابتدای انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر حذف بی سوادی در کشور بوده است اظهار داشت: آمار باسوادی کشور درسال ۱۳۵۵ تنها ۵/۴۷ درصد بوده است که از این مقدار حدود ۷۰ درصد در مقطع ابتدایی بوده اند.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته آمار باسوادی خراسان رضوی در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال، یک و نیم درصد بالاتر از میانگین کشوری یعنی ۵/۹۷ درصد بوده است افزود: دانایی و سواد عنصر اصلی ارتقاء کیفیت زندگی و مهمترین عامل دستیابی به توسعه پایدار می باشد و در این راستا کلیه سازمان ها و نهادها بایستی همکاری های لازم را با آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی داشته باشند.

 

وی مدرسه محوری، نظارت صحیح بر فعالیت‌های کمی و کیفی و شتاب بخشی را از سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۹۹ دانست و افزود: امروزه در کشور ما در جامعه هدف افراد بالای ۶۰ سال، حدود ۸۷ درصد مردم با سواد هستند.

 

اسدی نهضت سواد آموزی را یک جریان فرهنگی دانست و گفت: فرهنگ سازی سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی نیازمند همکاری های گسترده می باشد.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به شعار سال ۱۳۹۹ که جهش تولید نامگذاری شده است گفت: مراکز یادگیری به توانمند سازی و ارتقاء سطح معیشت خانواده ها کمک شایان توجهی کرده است و خراسان رضوی بیش از یک چهارم مراکز یادگیری کشور را در خود جای داده است.

کد خبر 979475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha