کرونا همچنان در خراسان جنوبی قربانی می گیرد/۲ فوتی جدید

مهدی زاده از ثبت ۲ فوتی دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: آمار قربانیان کرونا به ۱۷۰ مورد در استان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» عصر امروز (۱۳ مهر) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از بیماران بستری تست کرونا برای ۱۰۹ نفر مثبت شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۲۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند که حال چهار نفر از بیماران وخیم گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه با ثبت ۲ مورد جدید فوت در ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا به ۱۷۰ مورد در خراسان جنوبی رسید.

 

مهدی زاده با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، اکنون بار دیگر صعودی شده است، عنوان کرد: متاسفانه حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شده است و در حال حاضر  جزو استان‌های در وضعیت قرمز  کرونایی هستیم.

 

گفتنی است؛ «محمد صادق معتمدیان» استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا از برگشت محدودیت های کرونا با توجه به آمار شیوع بیماری در مدارس، دانشگاه ها، خوابگاه های دانشجویی، تالارها، حوزه ها، اماکن عمومی، مراکز تفریحی و تجمعی در سطح استان خبر داد. وی از کمیته اجتماعی ستاد کرونا خواست، بعد از بررسی شرایط و اعمال نظرات کارشناسی، موارد پیشنهادی را ظرف مدت ۷۲ ساعت اعلام کنند.

 


 

کد خبر 979491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha