لزوم تسریع در اجرای پروژه نفت چنگوله

فرماندار شهرستان مهران گفت: یکی از خواسته های عمومی مردم در شهرستان مهران که در کمسیون انرژی مطرح شد تسریع در اجرای پروژه نفت چنگوله بوده است.

«اسد قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در سفر اخیر اعضای کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به شهرستان مهران، تسریع در اجرای پروژه های نفت و گاز این شهرستان مطرح شد.

 

 وی با اشاره به بیشرفت 97درصدی  میدان نفتی سلوک آذر، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که دغدغه مدیران شهرستان است تعدیل 2هزار نفر نیروی کار آموزش دیده در این پروژه است که با تسریع در پروژه نفتی چنگوله می توان زمینه اشتغال آن ها را فراهم کرد.

 

 قاسمی بیان کرد: یکی از دغدغه های ما، در این شرایط کرونایی و بد اقتصادی، بیکار شدن  جوانان و شاغیلین در پروژه های نفتی منطقه است که این دغذغه در جلسه با اعضای کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

 

 فرماندار شهرستان مهران گفت: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در جلسه اعضای کمسیون انرژی مجلس مطرح شد  تسریع در فعالیت سد گاوي بود. .

 

وی افزود: این سد با حجم مخزنی 47.7 میلیون مترمكعب و با هدف كنترل و ذخیره‌سازی جریان نابهنگام و سیلاب‌های ورودی و توزیع مناسب آب در بین۴ هزار هكتار از اراضی كشاورزی از طریق احداث شبكه آبیاری و زهكشی با 20درصد پیشرفت فیزیکی به خاطر سامانه گرمسیری تعطیل شده است.

 

قاسمی به  نقش سد گاوی در توسعه پایدار شهرستان مهران اشاره کرد و گفت: با شروع مجدد عملیات اجرایی این سد، مشكلات كمبود آب شرب مهران به خصوص در زمان اربعین، در بخش های كشاورزی،  و صنعت بر طرف خواهد شد.

 

وی گفت:  راه اندازی مجدد این سد  علاوه بر بالا بردن راندمان کشاورزی افزایش تولید، فراهم شدن زمینه رونق اشتغال و گردشگری را می‌تواند برای این شهرستان مرزی به ارمغان بیاورد.

 

فرماندار مهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعضای کمیسیون انرژی مجلس برای پیگیری این موضوع قول مساعد داده اند، هرچند استاندار توانمند  استان نیز پیگیری ها و مکاتباتی با وزیر نیرو در این راستا داشته که امیدواریم با پیگیری اعضای کمیسیون انرژی مجلس، نمایندگان استان و استاندار توانمند این پروژه مجدد فعالیت خود را شروع کند تا شاهد رونق اشتغال و از همه مهمتر توسعه عمران آبادانی در شهرستان مرزی مهران باشیم.

کد خبر 979492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha