طرح توسعه مجتمع گلخانه های خوسف در سطح ۱۵ هکتار  پیگیری می شود

قوسی گفت: طرح توسعه مجتمع گلخانه های خوسف در سطح ۱۵ هکتار از طریق منابع طبیعی در دست پیگیری است و تمامی زیرساخت‌ها آماده و دارای شبکه برق، گاز و آب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی امروز (13 مهر ماه) با همراهی استاندار خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بازدید کرد.

 

.«غلامرضا قوسی»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه مجتمع گلخانه‌ای محمدیه در سطح ۳۰ هکتار و در قالب ۵۶ قطعه با سطح مفید ۱۴ هکتار احداث شده است، گفت: تاکنون ۳۴ قطعه با مساحت هشت و نیم هکتار در مجتمع محمدیه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از  مجموع قطعات واگذار شده، ۳۴ واحد فعال است، گفت: از سطح هشت و نیم هکتار ، ۱.۵ هکتار خیار، ۴.۵ هکتار گوجه فرنگی، یک هکتار فلفل و مابقی مربوط به کشت نشا، قارچ و آلوئه ورا است.

 

قوسی با بیان اینکه این مجتمع گلخانه‌ای تاکنون زمینه اشتغال ۱۶۰ نفر را در استان فراهم کرده است، گفت:  سه قطعه گلخانه در این مجتمع در حال ساخت است و ۱۹ واحد هم در سال جاری برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: طرح توسعه مجتمع گلخانه ها در سطح ۱۵ هکتار از طریق منابع طبیعی در دست پیگیری است و تمامی زیرساخت‌ها آماده و دارای شبکه برق، گاز و آب است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به احداث گلخانه هیدروپونیک  مجتمع گلخانه های خوسف گفت: این گلخانه با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع سالانه ۳۰ تن محصول را تولید می کند.

 

قوسی ادامه داد: طرح توسعه این گلخانه  در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در دست اقدام است و این واحد برای دریافت ۱۲.۵ میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی شده  و تاکنون 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

 

 

 

کد خبر 979499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha