۲۵ میلیارد ریال برای ساماندهی چشمه های آبگرم دهلران هزینه شده است

فرماندار شهرستان دهلران گفت: تاکنون ۲۵ میلیارد ریال برای ساماندهی چشمه های آبگرم دهلران هزینه شده و کار عملیات اجرایی شش و نیم کیلومتر حفاری کانال و سازه آبگیر این طرح پایان یافته است.

 «مجید عسگری» در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: طرح ساماندهی چشمه های آبگرم با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال اجرایی شده و از پیشرفت فیزیکی ۲۲درصد برخوردار است.

 

وی تصریح کرد : امسال هم ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی چشمه های آبگرم  اختصاص یافته است که این میزان اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اربعین برای تسریع در روند اجرای پروژه در سال جاری گفت: با حمایت استاندار این اعتبار اختصاص پیدا کرد و امسال از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز ۵۰ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شد.

 

فرماندار دهلران بیان داشت : کار یک و نیم کیلومتر جوشکاری لوله نیز انجام گرفته و پیمانکار هم اکنون مشغول فعالیت است و مابقی مسیر نیز عملیات تامین و جوشکاری لوله در دست اقدام است.

 

گفتنی است، چشمه‌های آبگرم دهلران با دمای حدود ۵۰ درجه سانتیگراد دارای چشمه‌های بهداشتی آب گرم و استخرهای لجن درمانی بوده و آب آن در طول روز با توجه به انعکاس نور خورشید به صورت هفت رنگ خود را نشان می دهد.

 

این چشمه‌ها برای درمان بیماری‌هایی همچون رماتیسم، حساسیت، دمل، زخم ها و همچنین کوفتگی بسیار موثر است  ولی خاصیت گوگردی این چشمه‌ها باعث خسارت و آسیب لوازم برقی و فلزی شهروندان و همچنین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان این شهرستان شده است.

 

کد خبر 979539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha