نگرانی کشاورزان با  تحقق وعده های مسئولان رفع می شود

خسروی با بیان اینکه ضرورت خرید تضمینی محصولات کشاورزی، گفت: نگرانی و دغدغه های کشاورزان با حمایت و تحقق وعده های مسئولان رفع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی » شامگاه (۱۳ مهر) در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها و نخبگان بخش کشاورزی خراسان جنوبی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان استان باید گزارش دقیق از خسارت‌هاس سیل شهریورماه داشته باشند چراکه برای زمستان علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امنیت غذایی یکی از شاخه‌های امنیت است، گفت: اگر امنیت غذایی نباشد حتی امنیت سیاسی با چالش مواجه می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید نیازهای تشکل‌های کشاورزی از سوی مسئولان جدی گرفته شود، ادامه داد: در دیدار ابتدای سال‌جاری با وزیر جهادکشاورزی موضوع تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی خراسان جنوبی و نیاز اعتباری پنج میلیاری این پروژه مطرح شد اما با گذشت ۶ ماه هنوز این اعتبار اجرایی نشد و با توجه به تورم اکنون پروژه به اعتبار بیشتری نیاز دارد.

 

خسروی بیان کرد: تاکنون ۸۵ درصد آزمایشگاه دامپزشکی تکمیل شده است که راه اندازی سریعتر آن کمک‌های فراوانی به استان خواهد کرد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس سازمان تعاون روستایی مبنی بر اینکه کشاورزان نگران نباشند، تصریح کرد: با صرف «گفتن»، رفع نگرانی از کشاورزان نمی‌شود چرا که امروز از گفتار درمانی عبور کردیم و نگرانی و دغدغه های کشاورزان فقط با تحقق وعده های مسئولان رفع می شود.

 

وی با بیان اینکه هفت هزار تن از محصول زرشک سال گذشته در انبارهای کشاورزان استان باقی مانده است، افزود: این در حالی است که زرشک جدید نیز در حال برداشت از باغات است  و مردم مستاصل هستند که با این محصول چکار کنند.

 

خسروی با انتقاد از نحوه اجرای قانون منابع طبیعی در این استان کویری، گفت: قانون منابع طبیعی را نمی‌ توان در مناطق مختلف کشور به صورت یک شکل اجرا کرد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی روستاییان خراسان جنوبی در مزرعه‌اش خانه کارگری احداث کرده تا تولید و اشتغال ایجاد کند اما جلوی آن را می‌گیرند.

 

وی در پایان تاکید کرد: باید خرید تضمینی توسط دولت برای محصولات کشاورزی اتفاق بیفتد.

کد خبر 979542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha