فوتی های کرونایی در خفر ۱۱ نفر است

رحمانیان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون تعداد ۱۱ نفر از اهالی شهرستان خفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (سه شنبه 14 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش روز افزون مبتلایان جدید و تعداد زیاد بیماران بستري، نشان می دهد در حال حاضر گستره شيوع ويروس كرونا در شهرستان خفر بالا است، گفت: به همین دلیل نظارت بر اصناف، بانک ها و ادارات اين شهرستان به صورت جدی دنبال می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در بازرسی های چند روز اخير از اصناف شهرستان خفر، 2 نانوايی و يک واحد عرضه قليان پلمب شده است، افزود: همچنين در راستای اجرای كامل پروتكل های بهداشتی و حفظ فاصله فيزيكی در ادارات دولتی جلسه سفيران سلامت ادارات تشكيل و دستورالعمل های ضروری به آنها داده شد.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته در بعضي از روزها تعداد موارد بستری مبتلايان خفری به تناسب جمعیت بسیار بیشتر شده است، بیان کرد: با توجه به پراكنده بودن روستاهای اين شهرستان سريعا با بهورزان روستاها جلسه تشكيل شده و موارد مهم پيشگيری از اين بيماری عنوان شده است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه همچنين بيماريابی افراد توسط بهورزان روستا ها و با همكاری دهياران و شوراهای محلي صورت مي گيرد، خاطرنشان کرد: از ابتداي شيوع ويروس كرونا تا كنون 11 نفر جان خود را از دست داده اند؛ بعضی از فوت شدگان بدون بيماری زمينه ای بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه براي بالا بردن حساسيت مردم  شهر خفر و روستاهاي اين منطقه، نزديک به 300 پوستر هشدار دهنده و 10 بنر آموزشي در مكان های پر رفت و آمد و  خانه های بهداشت نصب شده است، گفت: رعايت اصول بهداشتی از سوی مردم مانند استفاده از ماسک، شست و شوي مداوم  دست ها، توجه به هشدارها و حضور نيافتن در مكان های شلوغ مي تواند در كنترل اين بيماری تاثيرگذار باشد و از قرار گرفتن شهرستان خفر در وضعيت قرمز جلوگيری كند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه در شهرستان خفر افراد مشكوک به بيماری كرونا به مركز 16 ساعته «جزه» ارجاع داده می شوند، تصریح کرد: همچنین با گرفتن نمونه از بیماران، نمونه ها به آزمايشگاه تشخيص كوويد 19 در جهرم ارسال مي شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از افراد با داشتن علائم بيماری به اين مركز مراجعه كنند و اظهار کرد: افراد بدحال مشكوک به بيماری كرونا با اورژانس پيش بيمارستانی به بيمارستان پيمانيه جهرم انتقال مي يابند.

 

کد خبر 979622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha