برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) در فومن بدون فراخوان عمومی و محدود

حجت‌الاسلام زارع از برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) بدون فراخوان عمومی و محدود در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام«حسین زارع» در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا شهرستان فومن مقرر شد مراسمات اربعین امسال بدون دعوت و فراخوان عمومی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بدون پذیرایی برگزار شود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه فومن با بیان اینکه شرکت کنندگان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند افزود: همچنین حرکت دسته‌های عزداری و هیئت‌های مذهبی در خیابان‌ها ممنوع است.

 

وی گفت: هیئت‌های عزاداری سعی کنند مراسمات خود را در فضای باز و در مدت زمان کوتاه و با جمعیت کم برگزار کنند تا بدینوسیله هم قدردان زحمات کادر درمان باشیم و هم باری از روی دوش آنها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برداریم.

 

حجت‌الاسلام زارع با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های پیشین در خصوص برگزاری مراسم تدفین و ترحیم در مساجد و بقاع متبرکه به قوت خود باقی است تصریح کرد: مراسم‌ها باید در فضای باز، با جمعیت کم و در زمان محدود و با رعایت تمامی شرایط بهداشتی برگزار شود.

 

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان فومن خاطرنشان کرد: هیئت‌های امناء موظف هستند نسبت به ضد عفونی فضای داخلی اماکن مذهبی اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 979769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha