فرش دست بافت هنرمندان کانون های مساجد ایلام به حرم مطهر علمدار کربلا  اهدا می شود

حجت الاسلام چراغی پور گفت: فرش دست بافت هنرمندان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام به متراژ ۳ متر و ۲۰ سانتی متر توسط هنرمندان فرش باف کانون فرهنگی و هنری روستای گچ کوبان به منظور اهدا به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) بافته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۱۴ مهر) در آئین رونمایی آغاز بافت فرش دست بافت کانون فرهنگی و هنری روستای گچ کوبان از توابع شهرستان بدره  به منظور  اهدا به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع)، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی در سال جاری، اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برنامه های ویژه ای در راستای عرض ارادت به ائمه اطهار(ع) و به ویژه سید و سالار شهیدان در دستور کار دارند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه یکی از برنامه های ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در آستانه ایام اربعین حسینی، رونمایی از آغاز بافت فرش دست  بافت برای اهدا به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) است، ابراز کرد: این فرش نفیس به صورت بافت ترکی و بند ۶ کُرک در ابعاد ۱/۲۰ در ۲/۱۰ متر و در مجموع با متراژ  ۳ متر و ۲۰ سانتی متر در طول سه ماه بافته می شود.

 

وی با بیان اینکه این فرش توسط ۲ نفر از هنرمندان فرش باف کانون فرهنگی و هنری سیدالشهدا(ع) روستای گچ کوبان بافته می شود، یادآور شد: مردم استان ایلام در طول سال های گذشته با استقبال و پذیرایی از زوار حسینی در مراسم پیاده روی اربعین و همچنین در طول سال و مناسبت های مذهبی، عشق و ارادت خالصانه خود را به ائمه اطهار(ع) به ویژه عتبات مقدسه به منصه ظهور رسانده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در ایام اربعین حسینی در طول سال های گذشته با برپایی موکب های استقبال، پذیرایی، اسکان و موکب های فرهنگی نقش به سزایی در راستای استقبال و پذیرایی از زوار  اربعین حسینی در مرز مهران و همچنین مسیرهای منتهی به مرز مهران داشته اند.

 

چراغی پور افزود: در سال جاری برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در ایام اربعین حسینی با توجه به شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و دینی با محوریت توسعه و ترویج فرهنگ حسینی، مبارزه با شیوع ویروس کرونا، کمک به آسیب دیدگان از کرونا و جمع آوری کمک های مومنانه برای نیازمندان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان حضور خود را در صحنه های مختلف فرهنگی و دینی به خوبی نشان داده اند، یادآور شد: یکی از مهم ترین برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد طی سال های گذشته و در آستانه اربعین حسینی برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا بوده است که امسال نیز این سوگواره با بهره گیری از فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: امسال نیز با توجه به شرایط کرونا، اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بافت فرش دست بافت نفیس و اهدای آن به حرم مطهر علمدار کربلا، ارادات خالصانه خود را نسبت به ائمه اطهار(ع)، سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) نشان می دهند.

 

گفتنی است، این مراسم با حضور « عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت الاسلام« سید مصطفی موسوی» امام جمعه شهرستان بدره، فرمانده سپاه ناحیه بدره و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و همچنین اعضای کانون فرهنگی و هنری سیدالشهدا(ع) روستای گچ کوبان شهرستان بدره برگزار شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 979853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha