کنگره ملی امام و شهدا بزرگترین رویداد فرهنگی استان مرکزی

حجت الاسلام موسوی گفت: کنگره ملی امام و شهدا بزرگترین رویداد فرهنگی استان بود که آثار و برکات فراوانی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام سید «عبدالمهدی موسوی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، از دستاندرکاران برگزاری کنگره ملی امام و شهدا تقدیر کرد و گفت: این کنگره عظیم بزرگترین رویداد فرهنگی استان بود که آثار و برکات فراوانی را در بر داشت.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ضمن گرامیداشت سالروز برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، افزود: اکنون بعد از گذشت یک سال از این کنگره شاهد آثار و برکات آن در جامعه هستیم چرا که این کنگره فضای معنوی را در استان ایجاد کرد و رنگ و بوی شهادت و ایثار را در جامعه نهادینه کرد.

 

وی  عزت، اقتدار و صلابت امروز ایران عزیز اسلامی را مرهون خون پاک شهدا و رشادت و فداکاری غیورمردانی ایرانی دانست و بیان کرد: این دلیر مردان در دفاع از عزت و شرف میهن عزیز اسلامی قامت برافراشتند و با جانفشانی در عرصه‌های مختلف و مقاطع تاریخی و حساس انقلاب اسلامی، پیام آوران ایستادگی و مقاومت و الگوهای بی بدیل ایثار و ازخودگذشتگی شدند .

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و بزرگداشت شش هزار و دویست شهید والامقام استان مرکزی به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی سال ۹۸ است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت، اجلاسیه‌های مختلف شهدا در مرکز استان و نیز شهرستان‌ها، فضای استان را مملو از عطر شهدا کرد و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کرد.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: این کنگره عظیم خیرات و برکات فراوانی را برای ملت ایران داشت و سبب شد یاد و نام شهدا در اذهان مردم ولایت مدار و قدرشناس استان مرکزی پررنگ تر شود.

 

وی برگزاری این کنگره را اقدامی ارزشمند دانست و بیان کرد: این کنگره از اقدامات ارزشمند، مؤثر و شایسته ای است، که در این زمان در استان رقم خورد و امروز شاهد آثار و برکات آن در بخش های مختلف هستیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: اجرای کارهای فرهنگی از این دست نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت، آشنایی نسل جوان و نوجوان با رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای والامقام و الگوگیری از هدف و پیام شهدا و همچنین سیره و روش زندگانی آن عزیزان، دارد.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان اضافه کرد: امید است با بهره‌گیری از اندیشه بلند امام خمینی(ره) و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مسیر تعالی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، رهروان شایسته‌ای برای شهدای والامقام باشیم

کد خبر 979872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha