اربعین حسینی و دل هایی که به سوی کربلا روانه است

امسال اربعین حسینی بدون حضور زائران ایرانی در حال برگزاری است و دل ها روانه زیارت حسینی هستند.

خبرگزاری شبستان_ لرستان؛ اربعيني ديگر سر رسيد و این بار  در پی شیوع بیماری کرونا و تدابیر به کار گرفته شده برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، دل ها روانه کوی عشق است و چشم های عاشقان این بارگاه از دور نظاره گر هستند.

 

سیل زائران اربعین امسال از سوی مرزهای ایران اسلامی سد شده است و زائران ایرانی در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نظرستاد ملی بیماری کرونا در برگزاری یا عدم برگزاری مراسم اربعین، امسال به بارگاه نور از دور سلام می فرستند.

 

مراسم اربعین حسینی در سرزمين كعبه آمال دل ها كربلاي معلي امسال بدون حضور زائران خارجی از جمله زائران ایرانی برگزار می شود.

 

مردم عراق چند هفته ای است که برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی از خانه بیرون آمده اند و  همه امکانات خود را بسیج کرده تا از زائران پیاده روی اربعین حسینی به خوبی پذیرایی کنند.

 

از طرفی دولت عراق که از بیم تشدید همه گیری بیماری کرونا در تلاش بود مراسم اربعین امسال به صورت موقت متوقف شود، هم اکنون همه امکانات خود را بسیج کرده است تا تلفات ناشی از همه گیری کرونا را تا آنجا که امکان دارد، کاهش دهد.

 

امسال زائران ایرانی که با وجود سختي هاي مسير راه و مشقت هاي راهپيمايي، با جان دل خود را از مسيرهاي مختلف به سوي ديار عاشقان می رساندند امسال در منازل خود زیارت ویژه اربعین را قرائت خواهند کرد.

 

این روزها دلسوختگان ایرانی بارگاه حسین(ع) تنها از قاب کوچک تلویزیون و گوشی های موبایل خود مراسم پیاده روی اربعین را نظاره می کنند و دل های میلیون ها ایرانی راهی پیاده روی اربعین است.

 

موکب های اربعین در مناطق حاشیه نشین شهرها برپا می شود

 

 

مدیر ستاد اربعین لرستان با بیان اینکه امسال موکب های اربعین هیچ فعالیتی در کشور عراق ندارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی اربعین برقرار نیست موکب‌های این گردهمایی در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان برپا می شود.

 

«حمید کشکولی » افزود: مقرر شد موکب‌ ها در مناطق حاشیه‌ نشین شهرها ورود کنند و کمیته مشارکت‌ های اربعین نسبت به ثبت‌نام و بسیج  داوطلبان در مناطق فقیرنشین کشور اقدام نماید.

 

وی اظهارداشت: خدمات مومنانه و همچنین اقدامات فرهنگی توسط این کمیته با عنوان موکب اربعین در مناطق محروم انجام می شود.

 

کشکولی خاطرنشان کرد: اربعین سال گذشته تعداد موکب ‌ها در لرستان از ۱۰ به ۳۸ ایستگاه رسید.

 

مدیرستاد اربعین استان لرستان اظهار کرد: از ظرفیت مواکب در رزمایش کمک مومنانه، مقابله با کرونا، ارائه خدمات سلامت محور و فعالیت‌های جهادی در بازسازی مناطق محروم استفاده خواهد شد.

 

موکب اربعین در محله های محروم شهر راه اندازی می شود

 

 

«حسین اصالت پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اربعین امسال، اظهار داشت: رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب فصل الخطاب است.

 

مدیرموکب مردمی جوانان بروجرد و مدیرکانون فرهنگی هنری کمیل این شهرستان با اشاره به اینکه امسال در پی شیوع ویروس کرونا موکب های مردمی در مسیر زائران اربعین تشکیل نمی شود، افزود: برنامه ریزی ویژه برای خدمت رسانی ارزنده به مردم در موکب مردمی جوانان بروجرد به عمل آمده است.

 

وی خاطرنشان کرد: نخستین گام در این برنامه ریزی، راه ندازی موکب سیار با عنوان طرحی نو در محله های محروم شهر بروجرد است.

 

اصالت پور اذعان داشت: همزمان با اربعین حسینی 500 بسته غذایی تهیه و در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

مدیر موکب مردمی جوانان بروجرد با بیان اینکه موکب مردمی بروجرد از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کنار مردم بوده است، افزود: جوانان عضو این موکب با جذب مشارکت خیران درعرصه های چون ضدعفونی شهر و اماکن عمومی، مشارکت در غربالگری عمومی، تهیه و توزیع بسته های غذایی، تحت حمایت قرار دادن محرومان، پخت و توزیع غذای گرم و...  تاکنون در کنار مردم بوده است.

 

وی با بیان اینکه کارگاه تولید ماسک جوانان بروجرد از نخستین روزهای شیوع ویرس راه اندازی شده است، بیان کرد: این کارگاه هم اکنون به یکی از کارگاه های تولیدی ماسک استاندارد پرستاری تبدیل شده است و همچنان مشغول خدمت رسانی به مردم است.

 

اصالت پور تصریح کرد: کارگاه تولید ماسک جوانان بروجرد با رعایت استانداردهای لازم در تولید ماسک، هم اکنون یکی از بهترین کارگاه های سطح کشور می باشد که به چندین شهر و استان ماسک ارسال می کند.

 

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی نیازمندان و محرومان در این موکب مردمی، افزود: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا اعضای موکب با مراجعه بر درب منازل مردم در مناطق محروم شهرستان بروجرد بانک اطلاعاتی از نیازمندان تهیه کردند.

 

اصالت پور خاطرنشان کرد: با حمایت خیران به صورت ماهانه و در مناسبت های مختلف از نیازمندان تحت حمایت موکب مردمی جوانان بروجرد حمایت می شود.

 

مدیر موکب مردمی جوانان بروجرد اظهار کرد: موکب جوانان بروجرد تا شکست قطعی ویروس کرونا در کنار مردم بویژه محرومان و نیازمندان خواهد بود.

 

 

کد خبر 979877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha