طرح آبرسانی به ۴۰ محله عشایری خراسان جنوبی افتتاح شد

طرح آبرسانی پایدار به ۴۰ محله عشایری شهرستان زیرکوه به نمایندگی از ۶۲۵ طرح تأمین آب عشایر کشور، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری و با حضور وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان مرزی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، طرح آبرسانی پایدار به ۴۰ محله عشایری شهرستان زیرکوه بعداظهر امروز (۱۴مهر) به نمایندگی از ۶۲۵ طرح تأمین آب عشایر کشور، دقایقی پیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور در زیرکوه به بهره برداری رسید.

 

با افتتاح این طرح ۴۰ محله عشایری، ۶۲۰ خانوار در قالب حدود چهار هزار نفر از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند همچنین آب مورد نیاز ۶۵ هزار راس دام نیز در این منطقه تامین می‌شود.

 

برای اجرای طرح آبرسانی به  به محلات عشایری بمرود زرکوه، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. برای اجرای این طرح ۸۰ کیلومتر لوله کشی، مخزن ذخیره آب ۹۲۰ مترمکعبی و ۱۱.۵ کیلومتر شبکه انتقال برق اجرا شد.

 

۸۰ کیلومتر شبکه انتقال آب، ۱۱.۵ کیلومتر شبکه انتقال برق، ۲ ایستگاه پمپاژ آب و ۹۲۰ متر مکعب منبع بتنی ذخیره آب برای اجرای این طرح احداث شده است. همچنین حفر چاه به عمق ۱۸۰ متر و تامین آب با (۷۵۰EC) و بسیار شیرین از دیگر مشخصات فنی این طرح آبرسانی به عشایر است.

 

فاز اول این طرح به طول ۲۱ کیلومتر خط انتقال دهه فجر سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید که ۵۰ خانوار در ۲ محله عشایری از مزایای آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

 

کد خبر 979880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha