حشد شعبی برنامه امنیتی ویژه اربعین را آغاز کرد

حشد شعبی در دیاله از آغاز برنامه تامین امنیت زایران حسینی در جاده های منتهی به کربلای معلی خبر داد..

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المعلومه، «صادق الحسینی» سخنگوی محور دیاله گفت: اتاق عملیات مشترک ناظر بر برنامه مراسم اربعین در دیاله، مرحله دوم از این برنامه را با مسدود کردن چهار جاده اصلی آغاز کرد.

 

الحسینی افزود: از این چهار جاده دهها هزار زایر با پای پیاده از روستاها و شهرها و شهرستان های دیاله برای ادای مراسم اربعین به سمت کربلای معلی حرکت می کنند.

 

وی ادامه داد: جاده کرکوک – بغداد در دیاله از مهمترین جاده های عراق به شمار می آید. گذاشتن موانع در این جاده به دلیل امنیتی و برای جلوگیری از ایجاد هرگونه شرایط اضطراری انجام شده است. همچنین این  موانع باعث می شود تا زایران بدون هیچ خطری از سوی خودروها با آرامش در این مسیرحرکت کنند.

 

الحسینی گفت: این محدویت جزئی تا پایان مراسم اربعین و بازگشت زایران به شهرهایشان ادامه دارد.

 

در همین حال، «علی حمدانی» فرمانده تیپ علی اکبر در حشد شعبی گفت: حشد شعبی در برنامه امنیتی مراسم اربعین و انتقال زایران مشارکت دارد. نیروهای حشد شعبی در کربلا و چهار استان اطراف آن مستقر شدند.

 

حمدانی افزود: ماموریت حشد شعبی مسئولیت ایجاد امنیت در حلقه دوم و سوم داخل شهر کربلا، جاده باب بغداد به کربلا تا استان بابل ، جاده کربلا – نجف و جاده کنطره السلام در کربلا تا بابل را برعهده دارد.

کد خبر 979883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha