مراسم خطبه خوانی همزمان در مشهد و ۳۱ استان کشور برگزار می شود

موسویان گفت: برای اولین بار در شب شهادت امام رضا (ع) همراه با مراسم خطبه خوانی در حرم امام رضا (ع) در ۳۱ استان اجتماع خدام و خادمیاران امام رضا (ع) در قالب عزاداری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید وحید موسویان امروز دوشنبه (۱۴ مهرماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع اعلام برنامه های دهه آخر صفر در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد؛ با اشاره به برخی از سرفصل های بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر صفر؛ گفت: حوزه کارکردی بنیاد کرامت، خدمات اجتماعی و رسیدگی به محرومین در سراسر کشور و با محوریت استان ها است.

 

جانشین مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی افزود: مجموعه مرکز بانوان بنیاد کرامت آستان قدس رضوی سه سرفصل از جمله حمایت، تسهیل و ساملندهی روضه های خانگی رضوی با شناسایی بیش از هزار روضه خانگی، ساماندهی بخشی از هیئات بانوان به محوریت زیرساخت های مرکز بانوان در دهه آخر صفر و نذر امام است، در دستور کار دارد.

 

وی در خصوص هیئت بانوان گفت: ما از هیئت هایی که فقط بانوان عهده دار آن هستند دعوت کردیم هیئت بزرگ بانوان رضوی را در دهه آخر صفر با برنامه های متعددی راه اندازی کنند در این هیئت نمایش هایی آیینی نیز برگزار خواهد شد؛ همچنین در برنامه نذر امام ، بانوان مشهدی علاقه مند می توانند به نیابت از بانوان ایرانی نایب الزیاره آنها هستند.

 

موسویان اظهار داشت: برای اولین بار در شب شهادت امام رضا (ع) با هماهنگی صورت گرفته با مرکز امور خادمین و کانون های خدمت رضوی با 100 هزار خادمیار رضوی با محوریت 31 استان در تمامی مراکز استان ها و بخش عمده ای از شهرستان هایی که اعلام آمادگی کردند اجتماع خدام و خادمیاران امام رضا (ع) در قالب عزاداری همزمان با برنامه خطبه خوانی در حرم امام رضا (ع) برگزار می کنند.

 

وی با اشاره به دو برنامه مرکز مشاوره آستان قدس رضوی گفت: یک برنامه مشاوره تخصصی با محوریت مسائل خانوادگی به زائران امام رضا (ع) است، باتوجه به اینک هر سال خادمیاران حوزه مشاوره ما داوطلب در اربعین می شدند و امسال توفیق این حضور نیست این افراد به صورت مجازی برنامه مشاوره به زائرین را دارند.

 

جانشین مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه محوریت خدمات مشاوره آستان قدس رضوی با محوریت خانواده و فرزند آوری است؛ افزود: یک مسئله بزرگ اجتماعی که امروز کشور ما درگیر آن است.

 

وی با بیان اینکه موسسه موقوفه زائر دو اقدام محوری در دهه آخر صفر در نظر گرفته است؛ افزود:یک اقدام پذیرایی از زائرانی است که با توجه به شرایط کرونا به مشهد مشرف می شوند در زائر سرای رضوی است و برنامه دوم ۲۰ مجتمع بین راهی در استان های کرمان، خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، سمنان خدمات فرهنگی، بهداشتی و مدهبی به زائرینی که به مشهد رهسپار می شوند ارائه می شود.

 

موسویان افزود: ارائه این خدمات به معنای تشویق افراد به حضور در مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر نیست بلکه پیش بینی هایی است که اگر سیل گسترده زائران به مشهد سرازیر شود این آستان برنامه از پیش تعیین شده برای جلوگیری از شیوع کرونا داشته باشد.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه های این آستان بیان کرد: برنامه بزرگ محوری ما در حوزه خدمات اجتماعی است، همچنین ساماندهی موکب های اربعین است که این موکب ها در قالب 40 مجموعه در ۸ نقطه در روستاهای محروم حاشیه شهر مشهد بسته جامع خدماتی اعم ا اطعام، رسیدگی به بیماری های آن منطقه، کمک به آبرسانی، عمرانی و ...  فعال هستند.

 

 

جانشین مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی  با بیان اینکه روزانه حدود ۵ هزار پرس غذای گرم و 10 هزار قرص نان در ایام  دهه اخر صفر در حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد شد، افزود: همچنین  با توجه به شرایط به کرونا حضور فیزکی زوار در مشهد مقدس را نداریم لذا بخشی از زیر ساخت های منطبق با موضوعاتی که درگیر کرونا است فعالیت های از جمله حوزه تربیتی متوقف شده است.

 

وی ادامه داد: تمام زیر ساخت های آستان قدس رضوی در بیرون حرم با محوریت بنیاد کرامت در خدمت ارائه خدمات به زوار در صورت لزوم با محوریت برگزاری مراسمات مذهبی از جمله ورزشگاه امام رضا  (ع)  و .. هستند و در خدمت تشکل های مردمی قرار می گیرد.

 

موسویان بیان کرد: شبکه جوانان رضوی به صورت داوطلبانه در قالب پویش محله های امام رضایی در سراسر کشور برای برگزاری مراسمات محله آرایی و حمایت از برنامه های مذهبی در دستور کار دارند.

کد خبر 979899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha