گزارش مدیرکل آموزش و پرورش از وضعیت تحصیلی استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گزارشی از وضعیت تحصیلی استان را در حضور وزیر ارائه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، احمد اسکندری نسب دوشنبه (14 مهر) در شورای آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از اقدامات بسیار خوب و ارزشمند وزارت آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت که باعث رضایتمندی مجموعه فرهنگیان در سراسر کشور و استان کرمان شده، گفت: اقدامات بسیار خوبی که در دوره وزیر آموزش و پرورش(حاجی میرزایی) صورت گرفته از جمله افزایش 60 درصدی حقوق فرهنگیان، پرداخت مطالبات فرهنگیان، پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در این سال ها بی سابقه بوده است.

 

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ایجاد رویکرد تحولی در کلان آموزش و پرورش با ارائه 25 بسته و برنامه تحولی، گفتگوی ویژه هفته که حضور اعضای هیئت دولت در آموزش و پرورش که باعث شده تأثیرات بسیار خوبی در حل مشکلات آموزش و پرورش داشته باشد و همچنین باعث شده دستگاه تعلیم و تربیت را بهتر بشناسند و همچنین راه اندازی شبکه افتخار آمیز شاد باعث شده بین ستاد و صف فاصله ای نباشد.

 

 

وی بیان کرد: در راستای تحقق سیاست های وزارت آموزش و پرورش و شرایط حاکم بر جامعه که نشأت گرفته از ویروس منحوس کرونا در استان کرمان بوده، تلاش کردیم که مدرسه را در زیست بوم جدید تعریف کنیم و منطبق بر آن در ساختارهای مدارس و مجموعه آموزش و پرورش و مأموریت هایی که داشته، تغییراتی به وجود بیاوریم.

 

 

اسکندری نسب در ادامه اظهار داشت: تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کرمان اندیشیده شد و بحمدلله از نیمه شهریورماه تاکنون، بالغ بر ۸ هزار و ۴۰۰ مدرسه بازدید شد که تنها یک مدرسه در استان رعایت نکرده بود که تعطیل شده و فرصت یک هفته ای به آن دادیم و چند مدرسه دیگر نیز تذکر گرفتند.

 

 

وی با بیان اینکه بیش از 11 میلیارد تومان کمک سرانه بهداشتی در سه نوبت به حساب مدارس واریز شده و 800 سرویس بهداشتی توسط سپاه ثارالله استان کرمان در مدارس مناطق محروم استان ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تهیه اطلس یادگیری و آموزش الکترونیکی مدارس استان که براساس آن آخرین وضعیت دانش آموزان در روش های مختلف حضوری، غیرحضوری، شبکه شاد و تلویزیون مشخص شده و میزان دسترسی دانش آموزان به آموزش های حضوری، غیرحضوری،  شبکه شاد و تلویزیون تدوین شده را هم مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در هفته های اول فعالیت مدارس در برخی نقاط تا 95 درصد حضور دانش آموزان را داشتیم.

 

 

وی ادامه داد: مدارس روستایی باز هستند و در استان کرمان 710 مدرسه زیر 10 نفر، 251 مدرسه زیر 5 نفر و 2 هزار و 300 مدرسه زیر 100 نفر است که رعایت همه پروتکل ها در این مدارس به شکل ویژه انجام می شود و 3 هزار و 200 پارچه از روستاهای ما به اینترنت متصل شدند و الان نیز روستایی نداریم که اینترنت نداشته باشد.

 

 

اسکندری نسب در خصوص دسترسی دانش آموزان به ابزار های هوشمند مانند تبلت و موبایل، گفت: حدود 70 درصد دانش آموزان دسترسی دارند و تنها 25 درصد دسترسی ندارند و همچنین در تولید محتوای آموزشی و بارگذاری در سامانه الکترونیکی استانی، هزار و 988 مورد فیلم در این مورد بارگذاری شده و 90 درصد از دانش آموزان به آموزش تلویزیونی دسترسی دارند و تلاش کردیم پوشش حداکثری برای همه دانش آموزان قرار بگیرد که هیچ دانش آموزی از آموزش باز نماند.

 

 

وی ادامه داد: علیرغم شرایط خاص امسال نزدیک 60 درصد از پیش دبستانی ها ثبت نام کردند و ثبت نام پایه اول دبستان هم 100 درصد بوده و رشد داشته و پایه هفتم نیز 99 درصد و پایه نهم هم 99.34 درصد تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه محتوای آموزشی به شکل مدرسه محوری انجام گرفته است، بیان کرد: نظارت بر مدارس استان سختگیرانه بوده و سلامت دانش آموزان از اولویت های ما است؛ در استان از 32 منطقه آموزشی، 31 منطقه کم برخوردار و محروم هستند و همچنین راه اندازی مدرسه مجازی جهت کیفیت بخشی مسائل آموزشی برای کنکور در مناطق محروم استان در راستای عدالت آموزشی صورت گرفته است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: امسال در میانگین نمرات در دروس نهایی رشد بسیار خوبی داشتیم و در رتبه های زیر هزار در کنکور 39 درصد رشد داشت و 4 رتبه تک رقمی در شهرستان های استان داشتیم.

 

 

اسکندری نسب ادامه داد: شهرستان ها و مدارس برخوردار، معین مدارس و شهرستان های کم برخودار شدند و تقسیم بندی بین شهرستان های استان انجام شد و 310 پروژه در استان کرمان غیرفعال داشتیم که در این مدت فعال شدند و تنها چند مورد از آن ها باقی مانده است.

 

 

وی در ادامه گفت: در جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی استان کرمان همیشه رتبه های اول تا سوم را داشته و حضور دانش آموزان را در بیش از 95 درصد در مسابقات فرهنگی هنری قرآن و عترت داریم و در شهادت سردار سلیمانی میزبان جشنواره کشوری «علمدار» هستیم.

کد خبر 979925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha