اشتغال ۱۱ هزار نفری در روستاهای فارس

پاک فطرت گفت: طی ۲ سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به روستاهای استان فارس اعطا شده که فرصت اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید کمال پاک فطرت»، امروز (دوشنبه 14 مهر) با اشاره به ظرفیت مطلوب استان فارس در حوزه روستایی به خبرنگاران گفت: بیش از چهار هزار روستا و آبادی و بیش از 2 هزار دهیاری در استان فارس وجود دارد.

مدیرکل دفتر روستایی فارس افزود: از ظرفیت های مطلوب روستاهای استان می توان به حوزه های کشاورزی، دامداری و دامپروری و گردشگری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: علت اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها، عدم اشتغال و خشکسالی است اما ارائه تسهیلات موجب کاهش این مهاجرت می شود و طی 2 سال گذشته حدود 700 میلیارد تومان تسهیلات به روستاهای استان اعطا شده که فرصت اشتغال حدود 11 هزار نفر را فراهم کرده است.

پاک فطرت با اشاره به نقش ایجاد اقامتگاه های بومگردی در روستاها بیان کرد: در حالی که در سال 92 شمار این اقامتگاه ها از چند عدد بیشتر نبود امروز شمار آنها به 106 عدد رسیده که به شکل مستمر و فعال مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه 98 درصد روستاهای فارس دارای نعمت گاز و تمام روستاها دارای آب و برق هستند و بیش از یک هزار و 500 خانه بهداشت در آنها وجود دارد.

 پاک فطرت اعلام کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از افراد و گروه های دارای طرح اشتغال زایی روستایی با هدف کاهش مهاجرت روستایی، حمایت می کند.

کد خبر 979996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha