حضور در صحنه کربلا فرهنگی و ایمانی است

آیت الله حسینی گفت: حضور در صحنه کربلا تنها حضور فیزیکی نیست، بلکه حضور فرهنگی و ایمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم جاماندگان اربعین حسینی با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و به همت شهرداری یاسوج در جوار امامزاده شاه قاسم (ع) برگزار شد.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: هر محفل و مجلس امام حسین(ع) که در هر نقطه ای از کره زمین برگزار شود، فرشتگان و ملائکه الهی حضور پیدا می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه اسرای آزاد شده از اهل بیت پیامبر در ایام اربعین به سوی کربلا بازگشتند، اظهار کرد: خداوند برای زیارت قبر مطهر حضرت اباعبدالله(علیه السلام) ثواب های زیادی قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه روز اربعین یعنی زیارت آن حضرت قبر مطهرش را زیارت کردن است، ادامه داد: پیامبر فرموده «کسی که قبر حضرت حسین علی (ع) را زیارت کند، ثواب ۹۰ حج که من انجام دهم برای زائر حسین (ع) نوشته می شود، این ثواب  به طور عام برای زائر آن حضرت نوشته می شود».

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه حضور در صحنه کربلا تنها حضور فیزیکی نیست بلکه حضور فرهنگی و ایمانی است، گفت: باید پرسید فلسفه زیارت اباعبدالله (علیه السلام) در چیست و چرا حکومت های بنی امیه و بنی عباس مانع زیارت زائران می شدند؟ دلیل آن این است که زائران  نسبت به فلسفه و دلیل قیام آن امام آگاه می شدند و خطر حکومت نامشروع آنها را تهدید می کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج یادآور شد: امروز اگر قدمی در مقابل این فرهنگ امام حسین (ع) به مقابله آمد باید همه برای دفاع از این ارزش ها قیام کنیم.

 

وی گفت: فلسفه زیارت این است که همیشه به فکر ارزش های دینی باشیم و حرکت بنیان گذار انقلاب اسلامی لبیک به ندای امام حسین (علیه السلام)، یعنی آیا کسی هست مرا یاری کند، بود

 

آیت الله حسینی گفت: آنچه که پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) با همه مشکلات و رنج ها برای آن مواجه شدند، دین خدا بود و هرکجا پرچم و علم ابا عبدالله (علیه السلام) بود، بیداری و شورش علیه طاغوت ها آغاز می شود، به همین دلیل بود که رضا خان با برپایی مراسمات عزاداری اباعبدالله(ع) مخالفت می کرد.

 

همچنین در این مراسم اقشار مختلف مردم، روحانیون، و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

کد خبر 980017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha