زندگینامه سردار شهید «حسینقلی علایی» روایت شد

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی از بازخوانی و روایت زندگینامه سردار شهید «حسینقلی علایی» برای اعضای این کانون در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» خبر داد.

«امامعلی اسدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: زندگینامه سردار شهید «حسینقلی علایی» برای اعضای این کانون در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» بازخوانی و روایت شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی تصریح کرد: تاکنون در راستای معرفی شهدا اقدام های خوبی از جمله چاپ کتاب خاطرات شهید علایی، نصب تابلو شهدای روستا فولادلوقویی در ورودی این روستا و چاپ و تهیه بروشور با عناوین شهدا است.

 

وی افزود: چنین برنامه های فرهنگی می تواند زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل امروز تقویت کند و روحیه انقلابی آنها را در برابر توطئه های پیچیده دشمنان افزایش دهد.

 

اسدی تاکید کرد: اصلی ترین ماموریت کانون های مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب است و این برنامه فرهنگی می تواند سد محکمی در برابر دسیسه های فرهنگی دشمنان در مناطق مرزی باشد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علایی یادآور شد: میثاق با شهدا و تبعیت از ولایت دو عنصر موفقیت در جنگ فرهنگی امروز است که باید نوجوانان و جوانان به آن بیشتر توجه کنند.

 

سردار شهید حسینقلی علایی متولد 1343 است و در دوران مبارزه علیه رژیم ستم شاهی نیز نقش بسزایی داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) در جبهه های حق علیه باطل حضور می یابد و پس از شرکت در عملیات های گسترده علیه رژیم بعث در عملیات کربلا 5 منطقه شلمچه در حالی که فرماندهی دسته مالک اشتر را بر عهده داشت به فیض شهادت نائل شد.

 

در فرازی از وصیت نامه این شهید آمده است: زمانی که این وصیت نامه را می نویسم شاید دو یا سه روزی به عملیات و حمله باقی مانده است و سربازان اسلام خودشان را آماده می کنند برای یاری اسلام و قرآن، برای کوبیدن سربازان یزید زمان و در حقیقت برای خنثی کردن توطئه شرق وغرب آماده می شوند، برای شهادت و ایثار و بنده حقیر هم که ذره ای از دریای سپاه اسلام هستم امکان دارد خداوند هم نظری بکند و ما را به پیش خود خوانده و شهادت هم نصیب ما شود و حقیقت این است که همه ما برای شهادت آماده ایم و مرگ در راه خدا را آرزومندیم و اگر این بدن برای مرگ آفریده شده است پس کشته شدن مرد در راه خدا چه بهتر و اگر پاسدار اسلام اینگونه نباشد نمی تواند بجنگد.

کد خبر 980245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha