۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به  عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت

قندالی از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به عشایر خراسان‌ جنوبی خبر داد و گفت: تا پایان امسال بیش از یکهزار خانوار عشایر استان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «قندالی» پیش از ظهر امروز (۱۵مهر) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: ظام جمهوری اسلامی خدمات بسیار خوبی را به قشر روستایی و عشایر ارائه کرده است  از جمله اینکه  ۹۵ درصد جامعه هدف ما به راه دسترسی دارند.

 

رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره البته برخی از مناطق این راه دسترسی به روستا از نقص‌هایی برخوردار  است که در راستای رفع آن نیز تلاش خواهیم کرد، افزود: خشکسالی‌های اخیر و خشک شدن چشمه سارها و قنوات مشکلات عدیده‌ای برای عشایر به وجود آورده است که در این زمینه تصمیم ما بر تأمین آب پایدار و شبکه‌ای برای عشایر کشور است.

 

وی با بیان اینکه با اذن مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ سهمی برای عشایر  اختصاص یافت، گفت: روز گذشته پروژه آبرسانی به خانوارها در مناطق عشایری بمرود زیرکوه در سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان‌جنوبی همزمان با  ۶۲۵ پروژه آبرسانی به عشایر کل کشور افتتاح شد.

 

قندالی با اشاره به اینکه خراسان‌ جنوبی از نظر جمعیت و پراکندگی و وسعت قابل توجه است، تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم عشایری در خراسان‌ جنوبی مربوط به منطقه منجیکو در شهرستان نهبندان است که فاز یک آبرسانی به این منطقه عشایری به اتمام رسیده و فاز دوم آن نیز تا دهه فجر به اتمام خواهد رسید.

 

رئیس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: فاز سوم پروژه آبرسانی به منطقه منجیکو شهرستان نهبندان نیز از محل ۵۰ میلیارد فاینانس تأمین اعتبار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مطالعات چهار پروژه در زمینه آبرسانی به عشایر خراسان‌ جنوبی انجام شده است، گفت: تا پایان امسال بیش از یکهزار خانوار عشایر خراسان‌ جنوبی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

 

قندالی بیان کرد: همچنین در سال آینده نیز یکهزار تا هزار و ۳۰۰ خانوار دیگر نیز به آب آشامیدنی سالم دسترسی پیدا خواهند کرد.

 

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال و تولید و در زمینه پرواربندی به عشایر خراسان‌ جنوبی تخصیص یافته است، خاطر نشان کرد: ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز در این زمینه در مرحله دوم تخصیص می یابد.

کد خبر 980279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha