تلاش برای بهبود کشاورزی در خرمبید

مسعودی گفت: با هدف بهبود کشاورزی خرمبید، تسطیح لیزری اراضی، مرمت قنوات و ایجاد کانال آب رسانی به انجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالله مسعودی»، امروز (سه شنبه 15 مهر) از تسطیح  لیزری اراضی دشت «قادرآباد» خبر داد و به خبرنگاران گفت: ۵۵ هکتار از اراضی «قادر آباد»، تحت پوشش تعاونی «ولیعصر(عج)» با سه هزار و 500 میلیون ریال اعتبارات ملی مورد تسطیح لیزری قرار گرفته است.

مسئول اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی خرمبید افزود: تسطیح اراضی در جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش بهره وری مزارع موثر است و باعث کاهش زمان آبیاری و کاهش نیروی انسانی مورد نیاز می شود و در چند روز آتی، یک کیلومتر جاده بین مزارع نیز اجرا خواهد شد.

وی همچنین از اتمام عملیات مرمت و بازسازی قنوات خرمبید خبر داد و گفت:  ۱۴ قنات در این شهرستان با بیش از هفت هزار و 335 میلیون ریال مورد بازسازی قرار گرفته است که موجب پایداری تولیدات کشاورزی و دامی خواهد شد.

مسعودی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود کشاورزی خرمبید، پایان مرمت و احداث کانال آبرسانی «کمال آباد شهید آباد» است که 470 متر طول دارد.

وی اعلام کرد: بیش از 80 بهره بردار از این کانال در سطح ۲۵۰ هکتار برخوردار می شوند که موجب مصرف بهینه آب، اشتغال پایدار و رونق بخشی به تولید کشاورزی می شود.

کد خبر 980436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha