اربعین و عاشورا نماد حضور همگانی برای دفاع از ارزش ها است

سرهنگ مقوا ساز گفت: واقعه و حماسه اربعین و عاشورا نماد حضور همگانی برای دفاع از ارزش های اسلامی و دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سرهنگ پاسدار علی مقوا ساز در آیین رونمایی از کتاب «گمشده در اربعین» به عبرت های عاشورا اشاره کرد و اظهارداشت: جوانمردی، رشادت، صبر و گذشت از جمله درس های این قیام بزرگ برای جهانیان است.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان افزود: در حماسه کربلا پیر و جوان، زن و مرد و با سلیقه های فردی برای دفاع از ارزش ها و حمایت از امام زمان خود حاضر شدند و این اتفاق در پیاده روی های اربعین نیز تکرار شده و نه تنها شیعیان بلکه پیروان ادیان مختلف با عرض ارادت به سالار شهیدان در این مراسم معنوی شرکت می کردند.

 

وی ادامه داد: واقعه و حماسه اربعین و عاشورا نماد حضور همگانی برای دفاع از ارزش های اسلامی و دینی  است که در جبهه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم این موضوع لازم است و تاریخ قرن اخیر مثل دوران دفاع مقدس و حزب الله حکایت از این موضوع دارد.

 

مقوا ساز، به شور و اشتیاق دلدادگان امام حسین علیه السلام اشاره کرد و یادآورشد: امسال دل های همه برای پیاده روی اربعین پرکشید اما به دلیل رعایت اصول بهداشتی امکان اجرای این برنامه فراهم نیست اما باید با استفاده از فعالیت های فرهنگی فضای شهر حال و هوا آن روزها را پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه مستندسازی و نگارش رویدادهای ارزشی مثل دفاع مقدس و اربعین لازم است، خاطرنشان کرد: 200 نفر در این راستا در سپاه استان اصفهان در حال فعالیت هستند تا رشادت های دوران دفاع مقدس را ثبت کنند.

 

در این مراسم کتاب گمشده در اربعین از انتشارات ستارگان درخشان حاوی خاطره پیاده روی اربعین رونمایی شد.

کد خبر 980495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha