قرائت سراسری زیارت حضرت اباعبدالله حسین(ع) ساعت ۱۰ صبح روز اربعین

حجت الاسلام ولائی برحق با اعلام خبر برپایی آئین اربعین سال جاری در قالب پویش های مردمی و گروه های جهادی گفت: قرائت سراسری زیارت حضرت اباعبدالله حسین(ع) ساعت ۱۰ صبح روز اربعین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام ولائی برحق» با اعلام خبر قرائت سراسری زیارت حضرت اباعبدالله حسین(ع) ساعت ۱۰ صبح روز اربعین گفت: آئین اربعین سال جاری متفاوت تر از هر سال در قالب برنامه های شاخص فرهنگی و آئینی برگزار می شود. 

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز افزود: ویژه برنامه اربعین با رویکرد پویش ها و برنامه های مردمی برنامه ریزی شده است و این در حالی است که توفیق پیاده روی اربعین روزی زائران حضرت اباعبدالله حسین(ع) برای سال جاری نشد.

 

وی ادامه داد: مردم دیندار و مومن به صورت خودجوش به پویش ها و برنامه های ویژه این ایام ملحق شدند و در قالب گروه های جهادی و هیئت های دینی مانند همیشه عرض ارادت خود را به ساحت سید و سالار شهیدان کربلا نشان دادند. 

 

حجت الاسلام ولایی با اشاره به مسئولیت برپایی آئین اربعین حسینی که برعهده وزارت کشور است عنوان کرد: این امر قابل پیش بینی بود که مسئولان با توجه به شرائط کرونا و تصمیم های اتخاذ شده برنامه های روز اربعین را لغو کنند.

 

پویش های مردمی و جهادی پای کار اربعین آمدند

 

وی افزود: از این رو گروه های مردمی به صورت خودجوش با برپایی موکب در مقابل خانه خانواده شهداء مواکب اربعین حسینی را با هدف تبیین قیام و واقعه عاشورا برپا می کنند.

 

حجت الاسلام ولایی به اجرای برنامه « به تو از دور سلام» با هدف ارتباط تصویری زنده مداحان و سخنرانان در روز اربعین با همت هیئت های مذهبی اشاره کرد و این ویژه برنامه را فرصتی برای تعمق باورهای ایمانی مردم خواند. 

 

وی بیان کرد: برنامه « مواسات و نذر خدمت» نیز از دیگر برنامه هایی است که با هدف کمک های مومنانه شهروندان در جهت تولید و توزیع ماسک رایگان، اطعام روز اربعین و توزیع آن میان خانواده های بی بضاعت انجام می شود.

 

به گفته حجت الاسلام ولایی، طرح « صاحب خانه اربعینی» ویژه صاحب خانه های خیرخواه به منظور بخشش هزینه اجاره برمبنای وسع مستأجر، طرح « خرید تبلت» برای دانش آموزان خانواده های کم بضاعت، طرح « پویش کاسب اربعینی» ویژه اصناف که به مناسبت اربعین قیمت کالاهای خود را کاهش و یا حتی صلواتی عرضه می کنند از دیگر طرح های مردمی اربعین است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز عنوان کرد: پویش های مردمی و جهادی به مناسبت اربعین با عنوان « تلاوت جمعی زیارت اربعین» با محوریت خانواده، پویش « همدلی با بیماران صعب العلاج» برای کودکانی که با بیماری صعب العلاج در خانواده ای محروم هستند و ... بخشی از حرکت ها و پویش های مردم به مناسبت اربعین حسینی است. 

 

 

 

کد خبر 980578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha